|
Forum Modelarskie www.dioramy.fora.pl
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
milosz309
FORUMOWICZ
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Jawor Płeć:
|
Wysłany: Sob 13:38, 11 Sty 2014 Temat postu: Aerograf Tg-130 Piwata WIELKI PROBLEM ! |
|
|
Witam Was wszystkich. Wiem jestem wrzutem na tyłku ale potrzebuję Waszej pomocy. Otóż po skręceniu aerografu spust BARDZO słabo albo w ogóle nie odbija gdy go pociągam do siebie. Strumień farby a raczej wody bo na razie na tym trenuję jest ciągle taki sam bez względu na to czy spust ciągnę do tyłu czy nie . Takie odnoszę wrażenie Coś źle mogłem skręcić ? Jestem świeżym posiadaczem aero i jeszcze wszystkiego nie wiem. Dużo czytałem na ten temat ale w praktyce jest dużo trudniej niż myślałem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szakal
FORUMOWICZ
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 1475
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Sob 22:13, 11 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Domyślam się, że spust może nie odciągać iglicy. Radzę rozebrać i wyczyścić wszystko dokładnie. Iglica może się zacinać jeśli w komorze prowadzącej są pozostałości po poprzednich malowaniach. Może też być problem ze sprężyną zobacz czy dobrze jest skręcone wszystko. Także strzemiączko przy spuście ma znaczenie, u mnie ten detal ma wyoblenie i ono musi być skierowane ku tyłowi, działa na zasadzie ślizgu i daje siłę na odciągnięcie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
milosz309
FORUMOWICZ
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Jawor Płeć:
|
Wysłany: Nie 2:58, 12 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Aha ale czy to strzemiączka musi być luzem czy ciasno włożona u mnie jest luzem i sobie lata Jeśli ma być ciasno to nie mam pojęcia jak to zrobić. Oczywiście jest wybrzuszeniem do tyłu A jeśli uszkodziłem sprężynę (Bardzo prosty element) to już muszę być mistrzem destrukcji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Batalion
Administrator
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Nie 11:18, 12 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Jak byś mógł, wstaw zdjęcia problemu, mogło by to jeszcze bardziej pomóc w diagnozie problemu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
milosz309
FORUMOWICZ
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Jawor Płeć:
|
Wysłany: Nie 12:53, 12 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Nie ma sprawy myślę że niedługo wstawię fotki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pawel_J
FORUMOWICZ
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 1865
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Jedlicze Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adrian Wawrzyniak
FORUMOWICZ
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 2060
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Centralna Polska- Łódź Płeć:
|
Wysłany: Nie 14:54, 12 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Majster zawsze da radę :wink:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
milosz309
FORUMOWICZ
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Jawor Płeć:
|
Wysłany: Nie 16:03, 12 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Dobry ten majster
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pawel_J
FORUMOWICZ
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 1865
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Jedlicze Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
milosz309
FORUMOWICZ
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Jawor Płeć:
|
Wysłany: Nie 20:09, 12 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Okej problem rozwiązałem. Nie zgadniecie co było powodem blokowania się spustu... Albowiem gdy dokręcam ten czarny element obudowy aerografu mocno do końca spust się blokuje ale gdy jest dokręcony trochę słabiej spust chodzi tak jak na początku czemu tak może być ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pawel_J
FORUMOWICZ
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 1865
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Jedlicze Płeć:
|
Wysłany: Nie 23:35, 12 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
milosz309 napisał: | Okej problem rozwiązałem. Nie zgadniecie co było powodem blokowania się spustu... Albowiem gdy dokręcam ten czarny element obudowy aerografu mocno do końca spust się blokuje ale gdy jest dokręcony trochę słabiej spust chodzi tak jak na początku czemu tak może być ? |
Made in China
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
milosz309
FORUMOWICZ
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Jawor Płeć:
|
Wysłany: Pon 0:22, 13 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
W sumie to też może być powodem A i pytanie w sumie też dotyczące aerografu. Dyszę mam 0.3mm ale straszne mam problemy w malowaniu Pactrą po kilku sekundach farba zasycha na dyszy... Jeśli farba jest za rzadka do się rozpływa po plastiku i szybciutko dysza zasycha jeśli farba jest za gęsta to nawet nie leci albo zapycha aerograf Jutro spróbuję Humbrolką coś pomalować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pawel_J
FORUMOWICZ
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 1865
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Jedlicze Płeć:
|
Wysłany: Pon 11:20, 13 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Pactry maja to do siebie ze albo trzeba metoda prob i bledow dojsc do wprawy, albo dolewac opozniacza do akryli do niej w odpowiednich proporcjach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szakal
FORUMOWICZ
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 1475
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Nie 21:32, 19 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Tak jest na Pactry tylko odpowiednie rozcieńczenie i spokój. Malując MM lub Humbrolem można śmielej kryć kolor a w wypadku Pactry trzeba nałożyć kilka cieniutkich warstewek dających dopiero odpowiednią płaszczyznę kolorystyczną. Kiedyś bardzo unikałem Pactry do malowania aero teraz po sporej ilości prób często ją wybieram.
Także zauważyłem, że różne kolory tej firmy mają różną gradację cząstek pigmentu i to także ma znaczenie przy rozcieńczaniu. Ja Pactrę rozcieńczam najtańszą wódką z Tesco, dość szybko odparowuje a kolor zostaje . Co jakiś czas w czasie dłuższego malowania przeczyszczam wylot aero po wyjęciu iglicy ona faktycznie lubi troszkę zatkać sprzęt. Pactrami maluję nieco dalej od modelu niż innymi farbami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
milosz309
FORUMOWICZ
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Jawor Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:42, 19 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Cenne rady Szakal dzięki wielkie ! Gdy miałem teraz robić kolejne podejście to na złość kompresorek szlak trafił i muszę go odesłać na gwarancję Ale na pocieszenie niedługo w komisie sprzedam uszkodzonego laptopa i parę złotych wpadnie więc zainwestuje w coś konkretnego dla mojego aerografku i może jeszcze zostanie na jakiś modelik albo na chemię bo modeli to kilka już mam ale dobrze o tym wiecie że kupowanie modeli to jest nałóg jak narkotyk
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez milosz309 dnia Nie 21:44, 19 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Modelarz1
FORUMOWICZ
Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 768
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/1
Płeć:
|
Wysłany: Pon 0:23, 20 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
milosz309 napisał: | Cenne rady Szakal dzięki wielkie ! Gdy miałem teraz robić kolejne podejście to na złość kompresorek szlak trafił i muszę go odesłać na gwarancję Ale na pocieszenie niedługo w komisie sprzedam uszkodzonego laptopa i parę złotych wpadnie więc zainwestuje w coś konkretnego dla mojego aerografku i może jeszcze zostanie na jakiś modelik albo na chemię bo modeli to kilka już mam ale dobrze o tym wiecie że kupowanie modeli to jest nałóg jak narkotyk |
Zgadzam się w pełnej rozciągłości .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
milosz309
FORUMOWICZ
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Jawor Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:10, 21 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Pactry Pactrami a gdybym spróbował malować farbami Gunze też by mi się dysza zapychała ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Aion
FORUMOWICZ
Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Wto 23:28, 21 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Nie ma znaczenia marka farb. W przypadku aerografu, jak tylko źle się rozcieńczy farbę to dysza się zapcha.
Trzeba próbować i mieć na podorędziu rozcieńczalnik - jak jest bardzo źle, to najlepiej wylać do osobnego pojemniczka zawartość zbiornika aero i przelać rozcieńczalnikiem, podmuchać żeby wyczyścić.
Wyjątkowo w tym przypadku lepiej farbę zrobić za rzadką i ew. potem dolać kropelką-dwie farby, niż za gęstą, która zablokuje dysze na początek.
Przynajmniej z mojego doświadczenia tak wynika, chociaż ekspertem nie jestem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szakal
FORUMOWICZ
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 1475
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Nie 23:17, 23 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Nie ma sprawy jeśli w czymkolwiek pomogłem to miło
Jeszcze jedna sprawa z Pactrami. Teraz zdarza się to sporadycznie ale czasami bywały w Pactrach zanieczyszczenia. Były to dosłownie drobinki ale potrafiły skutecznie zatkać dyszę. W takim wypadku luzowałem iglicę i po odciągnięciu o ok 3-5 mm lekko dosuwałem do dyszy i dość często taki "paproch" ulegał wyrzuceniu. Oczywiście robimy to z dala od modelu
Obecnie Pactry są już lepsze i jedynie czasami takie coś wychodzi przy grudce zbitego pigmentu farby.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|