|
Forum Modelarskie www.dioramy.fora.pl
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grymson
FORUMOWICZ
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Kraków PL Płeć:
|
Wysłany: Sob 15:11, 12 Kwi 2014 Temat postu: Tiger I 2 SS "Das Reich" "Tiki" Academy |
|
|
Witam wszystkich.
Na mój warsztat trafił niedawno wczesny "Tygrysek" firmy Academy (13239) z pełnym wnętrzem. Docelowo miał to być czołg z Tunezji z nr. 712 z 504 Batalionu Czołgów Ciężkich lecz po konsultacji na forum i dostaniu info o małej zgodności modelu z oryginałem zaniechałem próby odtworzenia go (przeróbki raczej przerosły by moje umiejętności). Został mi zaproponowany któryś z czołgów walczących na froncie wschodnim i mój wybór padł właśnie na ten czołg.
Tutaj parę linków:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ładny kamuflaż, obfotografowany z każdej str. więc z el zewnętrznymi problemów nie będzie.
Do modelu planuję następujące dodatki (zielony ptaszek znaczy że dany zestaw już zakupiono):
- lufa RB Model 35B01 V
- lufy MG34 RB Model 35B38 V
- el. wew. Eduard 35500 V
- el. zew. Eduard 35498
- zasobnik wieżowy (typu kurskiego) Panzer Art 35064
- kalki Techmod 35008
- miedziane pociski Tamiya 35189
plus liny holownicze, gąski (pewnie Friule) + druciki do wykonania okablowania.
Jeżeli ktoś ma jakieś zastrzeżenia do czegoś powyżej proszę o podpowiedź w postach lub na PW.
Prosił bym również o parę fotek wnętrza takich jak np. prawa str armaty a dokładniej foto MG34 i sposób jego montażu, lewą
str. tyłu wieży a dokładniej włazu jak również foto podestu przytwierdzonego do wieży na którym powinna znajdować się gaśnica, kanistry etc.
Fotek chwilowo nie wrzucę ponieważ korzystałem z serwisu ImageShack który od niedawna jest płatny Postaram się na dniach ogarnąć to i zaprezentować co nieco. Dodam że złożona już jest większa część armaty, podłubałem również trochę w w/w podeście wieżowym, górnej części wieży i silniku.
Mam nadzieję że pomożecie
Pozdrawiam
Marcin G.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hobbysta
FORUMOWICZ
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1
Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:33, 12 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Drugi link coś nie chce się otworzyć, może lepiej wrzuć zdjęcia... :roll: Pzdr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grymson
FORUMOWICZ
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Kraków PL Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:09, 12 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Mi wszystko ładnie się wyświetla a zdjęć chwilowo nie wrzucę z powodów wyżej wymienionych.
Pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zimon221019
FORUMOWICZ
Dołączył: 09 Lip 2011
Posty: 427
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Tarnowskie Góry Płeć:
|
Wysłany: Nie 5:10, 13 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Kolejny taki Tygrys do forumowej kolekcji oczekuje z niecierpliwością przebiegu prac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gwardzista
FORUMOWICZ
Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Nie 12:35, 13 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Grymson napisał: | ...
Został mi zaproponowany któryś z czołgów walczących na froncie wschodnim i mój wybór padł właśnie na ten czołg.
...
Ładny kamuflaż, obfotografowany z każdej str. więc z el zewnętrznymi problemów nie będzie.
Prosił bym również o parę fotek wnętrza takich jak np. prawa str armaty a dokładniej foto MG34 i sposób jego montażu, lewą
str. tyłu wieży a dokładniej włazu jak również foto podestu przytwierdzonego do wieży na którym powinna znajdować się gaśnica, kanistry etc.
Mam nadzieję że pomożecie ...
|
Pozwolę sobie wypowiedzieć się w przedmiotowym temacie pomimo faktu, że tematyka związana z Waffen-SS wyjątkowo nie jest mnie bliska, delikatnie to ujmując... :roll:
2. Dywizja Pancerna SS "Das Reich" /2. SS-Panzer-Division "Das Reich"/ nawet wśród jednostek Waffen-SS posiadała wyjątkową "sławę". Na swoim szlaku bojowym ponosiła przeważnie porażki i w końcu spotkał ją zasłużony koniec...
W związku z powyższym proponowałbym jeszcze rozważyć wybór odtworzenia w formie modelu innego egzemplarza czołgu PzKpfw. VI Tiger.
Oczywiście jeśli decyzja już zapadła, to pozostaje skupienie się na stworzeniu konkretnego modelu zgodnego z wymogami tzw. realizmu batalistycznego...
http://www.youtube.com/watch?v=q3JRx4PkDYg
[link widoczny dla zalogowanych]/
Proponuję zapoznanie się jednak jeszcze z innymi interesującymi tematycznymi stronami internetowymi:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ewentualnie, mogę poszukać dodatkowych informacji, gdyby miały okazać się przydatne w przedmiotowym temacie...
Pozdrawiam - Gwardzista.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gwardzista dnia Nie 12:37, 13 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grymson
FORUMOWICZ
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Kraków PL Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:15, 13 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Dziękuje kolego za linki z fotami. Na pewno się przydadzą Jeśli starczy czasu to jeszcze dziś wrzucę foty.
Pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grymson
FORUMOWICZ
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Kraków PL Płeć:
|
Wysłany: Czw 22:03, 17 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Sorki za długi czas oczekiwania ale parę ostatnich dni było dla mnie wyjątkowo ciężkich i czasu zabrakło.
A teraz obiecane fotki.
Zaczynamy od górnej płyty wieży:
Armata:
I dół podstawy wieży. Niestety nie znam fachowej nazwy (Tutaj mam już wszystko sklejone lecz nie zdążyłem zrobić fotek):
Silnik:
I na koniec małe porównanie z silnikiem T-34:
Mam nadzieję że znawcy nie mają zastrzeżeńdo mojej pracy.
Pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Modelarz1
FORUMOWICZ
Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 768
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/1
Płeć:
|
Wysłany: Pią 7:15, 18 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Całkiem nieźle,widzę że modelik wymaga troche szpachli.
Co do silników,to ten od pzkpw 6 wydaję się toporniejszy niż ten od T 34 .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gwardzista
FORUMOWICZ
Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Pią 23:19, 18 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Modelarz1 napisał: | ...
Co do silników,to ten od pzkpw 6 wydaję się toporniejszy niż ten od T 34 . |
Czołgi T-34 /za wyjątkiem pierwszej serii produkcyjnej/, wyposażone były w silnik W-2, wysokoprężny, 12-cylindrowy, widlasty o mocy 370 kW /500 KM/.
Czołgi PzKpfw. VI Tiger /za wyjątkiem pierwszej serii produkcyjnej/, wyposażone były w silnik Maybach HL 230P45, benzynowy, 12-cylindrowy, widlasty o mocy 515 kW /700 KM/.
Radziecki silnik był konstrukcją nowocześniejszą od niemieckiego m.in. z uwagi na fakt zastosowania korpusu wykonanego ze stopu aluminium.
Posiadał wyraźnie mniejszą masę i gabaryty oraz był bardziej niezawodny.
Paradoksem historii jest fakt, że Panzerwaffe nie doceniła zalet silników wysokoprężnych, których twórcą był przecież niemiecki konstruktor Rudolf Diesel...
Pozdrawiam - Gwardzista.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grymson
FORUMOWICZ
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Kraków PL Płeć:
|
Wysłany: Pią 17:34, 25 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Dziękuję za przybliżenie cech konstrukcyjnych tych dwóch silników
Na tę chwilę tak wygląda postęp prac.
Tutaj brakuje tylko kabelków:
Tutaj pewnie też coś jeszcze dorobimy :
I wieża na sucho:
Tutaj muszę dokończyć prawą stronę i kabelki.
Miałem również w zamyśle zrobić ruchome zawieszenie. Wie ktoś może w jaki sposób? Ma jakiś link do poradika
krok po kroku?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
panzer6
FORUMOWICZ
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: Pią 11:31, 02 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Witam. Przyglądam się bacznie i temu warsztatowi, kibicując. Co zaś do ruchomego zawieszenia. To wszystko zależy od tego jak rozwiązane zostały mocowania w modelu... W rzeczywistości Tiger I miał golenie połączone przeciwlegle do burt wałkami/osiami półskrętnymi. Zrobione były z odpowiednio elastycznych stopów metali tak aby skręcały się podczas jazdy pochłaniając wstrząsy powodowane nierównym podłożem. Rozwiązanie banalnie proste i niezwykle efektywne. Żadnych sprężyn amortyzatorów czy innych skomplikowanych mechanizmów. Więcej poniżej na stronach Muzeum w Bovington.
[link widoczny dla zalogowanych]
Zainteresowany tematem, zerknąłem do mojej własnej instrukcji z zestawu Academy. Sam będę go kleił w swoim czasie.
Ja poszedłbym w kierunku zlikwidowania otworów w kadłubie i kołków usztywniających golenie tj. zaszpachlowaniu dziur i zeszlifowaniu wystających czopów na wahaczach.
Następnie skleiłbym wahacze z imitacją wspomnianych wyżej osi półskrętnych tak aby solidnie sklejone na przeciwległej burcie mogły przy delikatnym i rozsądnym naciskaniu dosłownie jak w rzeczywistości skręcać się. Zachowałbyś dzięki temu oryginalną zasadę działania oraz zgodność części zestawu Academy.
Należy brać pod uwagę, że to teoria i należy jeszcze przeprowadzić próby praktyczne, ale moim skromnym zdaniem to ma sens. Chyba, że wymienić zestawowe pseudo-osie na pręty, które tak samo wpuścić w przeciwległe burty kadłuba. Więcej roboty, ale za to ambitnie i o wiele solidniej...Pozdrawiam. Powodzenia.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez panzer6 dnia Pią 11:41, 02 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gwardzista
FORUMOWICZ
Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Pią 21:18, 02 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Pozwolę sobie zaproponować zapoznanie się z cyklem zdjęć, przedstawiających budowę wewnętrzną wieży i kadłuba oraz informacjami dotyczącymi zawieszenia czołgu PzKpfw. VI Tiger:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Mam nadzieję, że powyższy materiał okaże się przydatny w realizacji dalszych prac warsztatowych...
Pozdrawiam - Gwardzista.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|