Forum Forum Modelarskie Strona Główna Forum Modelarskie
www.dioramy.fora.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tiger I 2 SS "Das Reich" "Tiki" Academy

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum Modelarskie Strona Główna -> Pojazdy Wojskowe - Warsztat
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grymson
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Kraków PL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:11, 12 Kwi 2014    Temat postu: Tiger I 2 SS "Das Reich" "Tiki" Academy

Witam wszystkich.

Na mój warsztat trafił niedawno wczesny "Tygrysek" firmy Academy (13239) z pełnym wnętrzem. Docelowo miał to być czołg z Tunezji z nr. 712 z 504 Batalionu Czołgów Ciężkich lecz po konsultacji na forum i dostaniu info o małej zgodności modelu z oryginałem zaniechałem próby odtworzenia go (przeróbki raczej przerosły by moje umiejętności). Został mi zaproponowany któryś z czołgów walczących na froncie wschodnim i mój wybór padł właśnie na ten czołg.
Tutaj parę linków:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Ładny kamuflaż, obfotografowany z każdej str. więc z el zewnętrznymi problemów nie będzie.

Do modelu planuję następujące dodatki (zielony ptaszek znaczy że dany zestaw już zakupiono):
- lufa RB Model 35B01 V
- lufy MG34 RB Model 35B38 V
- el. wew. Eduard 35500 V
- el. zew. Eduard 35498
- zasobnik wieżowy (typu kurskiego) Panzer Art 35064
- kalki Techmod 35008
- miedziane pociski Tamiya 35189
plus liny holownicze, gąski (pewnie Friule) + druciki do wykonania okablowania.

Jeżeli ktoś ma jakieś zastrzeżenia do czegoś powyżej proszę o podpowiedź w postach lub na PW.

Prosił bym również o parę fotek wnętrza takich jak np. prawa str armaty a dokładniej foto MG34 i sposób jego montażu, lewą
str. tyłu wieży a dokładniej włazu jak również foto podestu przytwierdzonego do wieży na którym powinna znajdować się gaśnica, kanistry etc.


Fotek chwilowo nie wrzucę ponieważ korzystałem z serwisu ImageShack który od niedawna jest płatny Postaram się na dniach ogarnąć to i zaprezentować co nieco. Dodam że złożona już jest większa część armaty, podłubałem również trochę w w/w podeście wieżowym, górnej części wieży i silniku.

Mam nadzieję że pomożecie Wesoly

Pozdrawiam
Marcin G.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hobbysta
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:33, 12 Kwi 2014    Temat postu:

Drugi link coś nie chce się otworzyć, może lepiej wrzuć zdjęcia... :roll: Pzdr.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grymson
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Kraków PL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:09, 12 Kwi 2014    Temat postu:

Mi wszystko ładnie się wyświetla a zdjęć chwilowo nie wrzucę z powodów wyżej wymienionych.
Pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zimon221019
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 09 Lip 2011
Posty: 427
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Tarnowskie Góry
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 5:10, 13 Kwi 2014    Temat postu:

Kolejny taki Tygrys do forumowej kolekcji Wesoly oczekuje z niecierpliwością przebiegu prac Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gwardzista
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:35, 13 Kwi 2014    Temat postu:

Grymson napisał:
...
Został mi zaproponowany któryś z czołgów walczących na froncie wschodnim i mój wybór padł właśnie na ten czołg.
...
Ładny kamuflaż, obfotografowany z każdej str. więc z el zewnętrznymi problemów nie będzie.
Prosił bym również o parę fotek wnętrza takich jak np. prawa str armaty a dokładniej foto MG34 i sposób jego montażu, lewą
str. tyłu wieży a dokładniej włazu jak również foto podestu przytwierdzonego do wieży na którym powinna znajdować się gaśnica, kanistry etc.
Mam nadzieję że pomożecie Wesoly...


Pozwolę sobie wypowiedzieć się w przedmiotowym temacie pomimo faktu, że tematyka związana z Waffen-SS wyjątkowo nie jest mnie bliska, delikatnie to ujmując... :roll:

2. Dywizja Pancerna SS "Das Reich" /2. SS-Panzer-Division "Das Reich"/ nawet wśród jednostek Waffen-SS posiadała wyjątkową "sławę". Na swoim szlaku bojowym ponosiła przeważnie porażki i w końcu spotkał ją zasłużony koniec...
W związku z powyższym proponowałbym jeszcze rozważyć wybór odtworzenia w formie modelu innego egzemplarza czołgu PzKpfw. VI Tiger.

Oczywiście jeśli decyzja już zapadła, to pozostaje skupienie się na stworzeniu konkretnego modelu zgodnego z wymogami tzw. realizmu batalistycznego...



http://www.youtube.com/watch?v=q3JRx4PkDYg
[link widoczny dla zalogowanych]/

Proponuję zapoznanie się jednak jeszcze z innymi interesującymi tematycznymi stronami internetowymi:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Ewentualnie, mogę poszukać dodatkowych informacji, gdyby miały okazać się przydatne w przedmiotowym temacie...

Pozdrawiam - Gwardzista. Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gwardzista dnia Nie 12:37, 13 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grymson
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Kraków PL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:15, 13 Kwi 2014    Temat postu:

Dziękuje kolego za linki z fotami. Na pewno się przydadzą Mruga Jeśli starczy czasu to jeszcze dziś wrzucę foty.

Pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grymson
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Kraków PL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:03, 17 Kwi 2014    Temat postu:

Sorki za długi czas oczekiwania ale parę ostatnich dni było dla mnie wyjątkowo ciężkich i czasu zabrakło.
A teraz obiecane fotki.
Zaczynamy od górnej płyty wieży:


Armata:


I dół podstawy wieży. Niestety nie znam fachowej nazwy (Tutaj mam już wszystko sklejone lecz nie zdążyłem zrobić fotek):



Silnik:


I na koniec małe porównanie z silnikiem T-34:




Mam nadzieję że znawcy nie mają zastrzeżeńdo mojej pracy.

Pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Modelarz1
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 768
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/1

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:15, 18 Kwi 2014    Temat postu:

Całkiem nieźle,widzę że modelik wymaga troche szpachli.
Co do silników,to ten od pzkpw 6 wydaję się toporniejszy niż ten od T 34 .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gwardzista
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:19, 18 Kwi 2014    Temat postu:

Modelarz1 napisał:
...
Co do silników,to ten od pzkpw 6 wydaję się toporniejszy niż ten od T 34 .


Czołgi T-34 /za wyjątkiem pierwszej serii produkcyjnej/, wyposażone były w silnik W-2, wysokoprężny, 12-cylindrowy, widlasty o mocy 370 kW /500 KM/.
Czołgi PzKpfw. VI Tiger /za wyjątkiem pierwszej serii produkcyjnej/, wyposażone były w silnik Maybach HL 230P45, benzynowy, 12-cylindrowy, widlasty o mocy 515 kW /700 KM/.

Radziecki silnik był konstrukcją nowocześniejszą od niemieckiego m.in. z uwagi na fakt zastosowania korpusu wykonanego ze stopu aluminium.
Posiadał wyraźnie mniejszą masę i gabaryty oraz był bardziej niezawodny.
Paradoksem historii jest fakt, że Panzerwaffe nie doceniła zalet silników wysokoprężnych, których twórcą był przecież niemiecki konstruktor Rudolf Diesel...

Pozdrawiam - Gwardzista. Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grymson
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Kraków PL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:34, 25 Kwi 2014    Temat postu:

Dziękuję za przybliżenie cech konstrukcyjnych tych dwóch silników Wesoly

Na tę chwilę tak wygląda postęp prac.
Tutaj brakuje tylko kabelków:

Tutaj pewnie też coś jeszcze dorobimy Mruga :


I wieża na sucho:



Tutaj muszę dokończyć prawą stronę i kabelki.

Miałem również w zamyśle zrobić ruchome zawieszenie. Wie ktoś może w jaki sposób? Ma jakiś link do poradika
krok po kroku?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
panzer6
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:31, 02 Maj 2014    Temat postu:

Witam. Przyglądam się bacznie i temu warsztatowi, kibicując. Co zaś do ruchomego zawieszenia. To wszystko zależy od tego jak rozwiązane zostały mocowania w modelu... W rzeczywistości Tiger I miał golenie połączone przeciwlegle do burt wałkami/osiami półskrętnymi. Zrobione były z odpowiednio elastycznych stopów metali tak aby skręcały się podczas jazdy pochłaniając wstrząsy powodowane nierównym podłożem. Rozwiązanie banalnie proste i niezwykle efektywne. Żadnych sprężyn amortyzatorów czy innych skomplikowanych mechanizmów. Więcej poniżej na stronach Muzeum w Bovington.
[link widoczny dla zalogowanych]

Zainteresowany tematem, zerknąłem do mojej własnej instrukcji z zestawu Academy. Sam będę go kleił w swoim czasie.
Ja poszedłbym w kierunku zlikwidowania otworów w kadłubie i kołków usztywniających golenie tj. zaszpachlowaniu dziur i zeszlifowaniu wystających czopów na wahaczach.
Następnie skleiłbym wahacze z imitacją wspomnianych wyżej osi półskrętnych tak aby solidnie sklejone na przeciwległej burcie mogły przy delikatnym i rozsądnym naciskaniu dosłownie jak w rzeczywistości skręcać się. Zachowałbyś dzięki temu oryginalną zasadę działania oraz zgodność części zestawu Academy.
Należy brać pod uwagę, że to teoria i należy jeszcze przeprowadzić próby praktyczne, ale moim skromnym zdaniem to ma sens. Chyba, że wymienić zestawowe pseudo-osie na pręty, które tak samo wpuścić w przeciwległe burty kadłuba. Więcej roboty, ale za to ambitnie i o wiele solidniej...Pozdrawiam. Powodzenia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez panzer6 dnia Pią 11:41, 02 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gwardzista
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:18, 02 Maj 2014    Temat postu:

Pozwolę sobie zaproponować zapoznanie się z cyklem zdjęć, przedstawiających budowę wewnętrzną wieży i kadłuba oraz informacjami dotyczącymi zawieszenia czołgu PzKpfw. VI Tiger:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Mam nadzieję, że powyższy materiał okaże się przydatny w realizacji dalszych prac warsztatowych...

Pozdrawiam - Gwardzista. Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum Modelarskie Strona Główna -> Pojazdy Wojskowe - Warsztat Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin