|
Forum Modelarskie www.dioramy.fora.pl
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grymson
FORUMOWICZ
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Kraków PL Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:25, 29 Lip 2012 Temat postu: T-34/76 m.43 AFV Club |
|
|
Witam. Mam na imię Marcin i jest to mój pierwszy model po wieloletniej przerwie. Mam zamiar zastosować w nim wiele nieznanych mi wcześniej technik Model będzie cały pomalowany w barwach USSR, oznaczeń jeszcze nie wybrałem.
Jako że chciałbym aby model był praktycznie odwzorowany w 100% będę potrzebował Waszej pomocy ze zdjęciami i/lub ew. kalkami (niestety te zestawowe nie maja pokrycia historycznego o ile się nie mylę).
A tutaj troszkę mojej roboty:
Sorki za jakość zdjęć ale niestety nie miałem możliwości zrobienia lepszych
I mam jeszcze jedna prośbę, jeżeli ktoś miał do czynienia z tym modelem to prosił bym o ew uwagi co do jego niedoskonałości.
LICZĘ NA WASZĄ POMOC
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grymson
FORUMOWICZ
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Kraków PL Płeć:
|
Wysłany: Czw 12:09, 02 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Postęp prac:
Góra wanny
Armata
Wieża górna płyta
i środek
Trzeba będzie kupić szpachle i wypełnić miejsca po wypychaczach
CDN...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gwardzista
FORUMOWICZ
Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Czw 23:44, 02 Sie 2012 Temat postu: Re: T-34/76 m.43 AFV Club |
|
|
Grymson napisał: | ...Model będzie cały pomalowany w barwach USSR, oznaczeń jeszcze nie wybrałem.
Jako że chciałbym aby model był praktycznie odwzorowany w 100% będę potrzebował Waszej pomocy ze zdjęciami i/lub ew. kalkami (niestety te zestawowe nie maja pokrycia historycznego o ile się nie mylę)... |
Pozwolę sobie zauważyć w kwestii warsztatowej, że model nie powinien być "cały pomalowany", gdyż utracony zostałby efekt przekroju i przez to możliwość zaprezentowania jego wewnętrznej budowy.
Ponadto zwrócę uwagę, że określenie "w barwach USSR", nie jest właściwe, ponieważ zawiera nie stosowany w polskiej nomenklaturze, anglojęzyczny skrót nazwy Związku Radzieckiego /ZSRR/ - Union of Soviet Socialist Republics.
Proponuję ponadto w kwestii tzw. realizmu batalistycznego, zapoznać się z galerią zdjęć i rysunków czołgu T-34/76, które znajdują się na załączonej stronie internetowej:
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam - Gwardzista.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grymson
FORUMOWICZ
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Kraków PL Płeć:
|
Wysłany: Pią 1:31, 03 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Owszem, masz racje, lecz zostana niedoklejone:
1: Gorna czesc wiezy
2: Gorna czesc katluba
ZAPOMNIALEM DODAC, MOJ BLAD
Union of Soviet Socialist Republics no otoz mi o to chodzilo czyli USSR:)
Dzieki za link
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gwardzista
FORUMOWICZ
Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Pią 10:49, 03 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Zaproponuję w przedmiotowym temacie zapoznać się z historią powstania czołgu T-34-76, oczywiście w oryginale:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ponadto ciekawe detale konstrukcyjne konkretnych egzemplarzy czołgów wyprodukowanych w Fabryce nr 183 /największy producent/, można zobaczyć w galerii zdjęć:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam - Gwardzista.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gwardzista dnia Pią 10:54, 03 Sie 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grymson
FORUMOWICZ
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Kraków PL Płeć:
|
Wysłany: Pią 11:22, 03 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Dzieki wielkie za str Na pewno sie przydadza.
Prosil bym jeszcze o pomoc, mianowicie jakiej grubosci drucika uzyc do zrobienia kabli w przedziale bojowym i silnikowym ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gwardzista
FORUMOWICZ
Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:13, 03 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Zostawiając kwestię szczegółów warsztatowych w gestii doświadczonych Modelarzy, zaproponuję kolejną galerię zdjęć i rysunków zamieszczonych na tematycznej, tym razem ukraińskiej strony internetowej:
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam - Gwardzista.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grymson
FORUMOWICZ
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Kraków PL Płeć:
|
Wysłany: Sob 8:58, 11 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Mały postęp prac:
I całość na sucho:
Sklejonych jeszcze zostało parę kół, ale niema się czym chwalić
Zdjęcia dalej do du** wychodzą Muszę nad nimi popracować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jacek57
FORUMOWICZ
Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 1567
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Gdynia Płeć:
|
Wysłany: Sob 15:52, 11 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Zawsze mnie ciekawiły czołgi z wnętrzem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grymson
FORUMOWICZ
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Kraków PL Płeć:
|
Wysłany: Sob 18:49, 11 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Tylko takie mam zamiar wykonywać
Dzięki uprzejmości kolegi z pwm.org.pl wszedłem w posiadanie zdjęć. W oko wpadły mi 2:
Co do zdjęcia nr 1 : miałby ktoś może więcej zdjęć tego wozu?
Co do zdjęcia nr 2 : interesuje mnie wóz z nr 3 i ten po prawej str zdjęcia i jakoś więcej informacji na ich teamt.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gwardzista
FORUMOWICZ
Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Nie 1:14, 12 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Poszukałem trochę na rosyjskich stronach internetowych, ale udało mi się jedynie znaleźć tą samą fotografię archiwalną T-34-76 "Siergiej Kirow":
[link widoczny dla zalogowanych]
Ustaliłem jednak przy tym, że zdjęcie nr 1 przedstawia czołg z 30. Gwardyjskiej Brygady Pancernej w okresie walk na Froncie Leningradzkim zimą 1943 roku.
Informacje na temat kamuflażu czołgów T-34, w tym rysunek omawianego egzemplarza, znajdują się na niżej załączonej stronie internetowej:
[link widoczny dla zalogowanych]
Natomiast na zdjęciu nr 2 przedstawione są czołgi T-34-76 /model 1942 i 1943/ w okresie bitwy na Łuku Kurskim latem 1943 roku. Czołgi posiadają standardowe ciemno-zielone malowanie i typowe oznakowanie taktyczne, występujące w brygadach pancernych wchodzących w tym czasie w skład Frontu Centralnego.
Pozdrawiam - Gwardzista.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gwardzista dnia Nie 10:02, 12 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grymson
FORUMOWICZ
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Kraków PL Płeć:
|
Wysłany: Śro 23:40, 15 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Posklejałem dziś trochę silnika.
Zdjęcia robione naprędce :
Cały:
I na sucho:
Co do malowania myślę nad dwoma:
1. [link widoczny dla zalogowanych]
2. [link widoczny dla zalogowanych] (ŚRODKOWY)
Jeśli ma ktoś więcej zdjęć któregoś z powyższych pojazdów to ma u mnie duuuuże piwo
POZDRAWIAM
cdn...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gwardzista
FORUMOWICZ
Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Śro 23:59, 15 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
W kwestii zdjęcia nr 1, to proponuję ponownie zapoznać się z wizerunkiem czołgu z tej samej 30. Gwardyjskiej Brygady Pancernej:
[link widoczny dla zalogowanych]
W kwestii zdjęcia nr 2, to proponuję zapoznać się z pozycją wydawniczą - J. Solarz "Kursk 1943", Militaria, Warszawa 1996.
Pozdrawiam - Gwardzista.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gwardzista dnia Czw 0:06, 16 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grymson
FORUMOWICZ
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Kraków PL Płeć:
|
Wysłany: Pon 13:11, 03 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Prace bardzo powoli idą do przodu z powodu braku czasu
Na ostatnim zdjęciu miałem problem z pedałami z powodu nieszczegółowej instrukcji, dlatego tak dużo kleju;/
I drugie ale:
Zaznaczyłem kółkiem źle wklejony element;/ Wydaje mi się że jest po środku czyli ani nie zamknięty ani nie otwarty. Jeżeli się mylę to mnie poprawcie.
Pozdrawiam
cdn...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Grymson dnia Wto 22:35, 26 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jacek57
FORUMOWICZ
Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 1567
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Gdynia Płeć:
|
Wysłany: Pon 14:33, 03 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
To w kółku to zamek klinowy pionowy co oznacza, że porusza się w górę lub dół w zależności od konstrukcji działa. W pozycji otwartej - odryglowany powienień być tak ustawiony by zapewnić swobodne wsunięcie naboju do komory. W pozycji zamkniętej - zaryglowanej powinien zamknąć komorę nabojową. Rodzi się pytanie na ile . Ponieważ zamki takie stosuje się w armatach strzelających amunicją łuskową, to role uszczelniacza spełnia łuska. Zatem być może w pozycji zaryglowanej nie jest wymagane pełne zasłonięcie komory nabojowej. To by usprawiedliwiało takie ułożenie części jak na Twoim zdjęciu. Nie jestem jednak specjalistą od budowy zamka tej konkretnej armaty :cry: . Podsumowując - w pozycji odryglowanej musi być pełen otwór - zamek usuwa się w dół. W pozycji zaryglowanej zamek idzie do góry, ale nie wiem na ile. Jeśli projektant modelu konstruował go w oparciu o stan faktyczny to takie ryglowanie mogło starczyć.
Może gwardzista coś więcej wie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jacek57 dnia Pon 14:35, 03 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gwardzista
FORUMOWICZ
Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Pon 23:59, 03 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Grymson napisał: | ...Zaznaczyłem kółkiem źle wklejony element;/ Wydaje mi się że jest po środku czyli ani nie zamknięty ani nie otwarty. Jeżeli się mylę to mnie poprawcie... |
Jacek57 napisał: | To w kółku to zamek klinowy pionowy co oznacza, że porusza się w górę lub dół w zależności od konstrukcji działa. W pozycji otwartej - odryglowany powienień być tak ustawiony by zapewnić swobodne wsunięcie naboju do komory. W pozycji zamkniętej - zaryglowanej powinien zamknąć komorę nabojową. Rodzi się pytanie na ile . Ponieważ zamki takie stosuje się w armatach strzelających amunicją łuskową, to role uszczelniacza spełnia łuska. Zatem być może w pozycji zaryglowanej nie jest wymagane pełne zasłonięcie komory nabojowej. To by usprawiedliwiało takie ułożenie części jak na Twoim zdjęciu. Nie jestem jednak specjalistą od budowy zamka tej konkretnej armaty :cry: . Podsumowując - w pozycji odryglowanej musi być pełen otwór - zamek usuwa się w dół. W pozycji zaryglowanej zamek idzie do góry, ale nie wiem na ile. Jeśli projektant modelu konstruował go w oparciu o stan faktyczny to takie ryglowanie mogło starczyć.
Może gwardzista coś więcej wie |
Szanowni Koledzy, niestety nie jestem specjalistą w zakresie broni artyleryjskiej, ale spróbuję wypowiedzieć się w przedmiotowym temacie... :wink:
Kolega Grymson ma zasadniczo rację w kwestii elementu mechanizmu zamka armaty, gdyż klin zamkowy powinien znajdować się w pozycji otwartej lub zamkniętej, a nie w pośredniej.
Kolega Jacek57 ma zasadniczo rację w kwestii zasady działania półautomatycznego mechanizmu zamka armaty czołgowej F-34 /76-мм танковая пушка Ф-34/.
Pozwolę sobie załączyć, ciekawy moim subiektywnym zdaniem, materiał faktograficzny i zwrócić uwagę szczególnie na rysunki nr 29 i 30:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ewentualnie mógłbym, w przypadku takiej potrzeby, spróbować przetłumaczyć wybrany opis...
Желаю всем любителям военной истории успехов в изучении настоящего текста.
Pozdrawiam - Gwardzista.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gwardzista dnia Wto 0:01, 04 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jacek57
FORUMOWICZ
Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 1567
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Gdynia Płeć:
|
Wysłany: Wto 8:24, 04 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
No to piękną "knigę" nam kolega Gwardzista sprezentował . Po analizie rysunków napiszę tak, jest to zamek w którym klin przy otwarciu porusza się w dół (są też działające odwrotnie) całkowicie odsłaniając komorę nabojową. W pozycji ryglowania klin wędruje do góry zamykając komorę. Na rysunkach niestety nie widać na ile zamyka chociaż na rys. 29. i rys 47 widać pierścienie uszczelniające komory nabojowej co oznacza, iż nie musi być całkowicie zasłonięta natomiast wyraźnie widać, iż żadne elementy klina nie wystają poza obrys komory zamkowej. Na zdjęciach modelu kolegi Grysmona nie widać które części są ruchome. Jeśli klin jest ruchomy to w mojej ocenie nie powinno być problemów z zaryglowaniem zamka i "podciągnięciem" klina do góry. Tak powinna być przedstawiona armata, gdyż pozycja odryglowania jest pozycją wymuszoną - na szas ładowania. Jeśli elementy są już jednak wklejone to nie ma sprawy - bo "po ptokach" :lol: .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grymson
FORUMOWICZ
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Kraków PL Płeć:
|
Wysłany: Śro 14:50, 05 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Niestety elementy są już wklejone, ale może jeszcze kiedyś będę kleił jakiegoś Teciaka, więc będę wiedział jak to zamatować.
Dzięki za wyjaśnienie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Batalion
Administrator
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Śro 14:58, 05 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Ciekaw jestem efektu końcowego, przyznam, że od początku tu zaglądam z ogromną ciekawością
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
noctruno
FORUMOWICZ
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1
Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:18, 05 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Przyglądam się z zaciekawieniem,model czołgu z ukazanym wnętrzem będzie na pewno ozdobą kolekcji.
Ciekaw jestem jakie kolorki miał "teciak" w przedziale załogi i silnika.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|