|
Forum Modelarskie www.dioramy.fora.pl
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szczur
FORUMOWICZ
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 1147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Toruń Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:43, 04 Lip 2008 Temat postu: Jelcz GCBA 13/48 |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Link do in-box:
http://www.dioramy.fora.pl/in-box,38/jelcz-gcba-13-48-wyd-orlik,504.html
Kilka słow o samej wycinance na dobry poczatek tej bardzo dlugiej relacji.
Model opacowany i wydany przez wydawnictwo Orlik, model został opracowany przez pana Bartłomieja Kołek i mozna juz teraz pokusic sie o strwierdzenie ze jest to jeden z najlepszych modeli na Polskim rynku, ale rowniez za granica model jest znany.
Opracowany komputerowo, 13 stron rysunkow montazowych, 3 strony opisu, 26 stron czesci. Poziom trudnosci wycinanki 3/3 (dla zaawansowanych) Jakość papieru jak i druku bardzo wysoka.
RELACJA:
Budowe modelu zaczynam od ramy, jest ona szlifowana gdyz na koniec calosc bedzie malowane areografem na czarno.
Mimo iz na zdjeciach wyglada bardzo niepozornie to kazda poprzeczka to nawet do 16 elementów
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
redangel
FORUMOWICZ
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 2195
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Kołobrzeg Płeć:
|
Wysłany: Pią 21:00, 04 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Jak na razie wszystko dobrze się zapowiada i oby tak dalej ;-)
P.S Czekam na następne relacje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szakal
FORUMOWICZ
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 1475
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Pią 22:22, 04 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
O ale dałeś ognia:) To chyba jeden z trudniejszych modeli pojazdów cywilnych jaki znam. Mój kolega buduje go od...2 lat. Model super wymagający ale trzymam kciuki za powodzenie projektu:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szczur
FORUMOWICZ
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 1147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Toruń Płeć:
|
Wysłany: Pią 22:25, 04 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Samą rame bede meczył 2 miesiace, a przymajmiej tak planuje wiec 2 lata na cały projekt to realny termin
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Batalion
Administrator
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 23:20, 04 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
hehehe, Już drugi Jelcz na forum Autobus i Straż Pożarna, co będzie następne? Co do modelu, to na razie nie ma co oceniać, ale widzę że idzie ci całkiem ciekawie Jak to sam mi kiedyś powiedziałeś "Cierpliwością można zrobić wszystko" tak że mam nadzieje że cierpliwie i starannie go sklepisz bo zapowiada sie na prawdę świetny model od samego początku czekałem aż sie za niego weźmiesz Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szczur
FORUMOWICZ
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 1147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Toruń Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:35, 07 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Tylni most, jedna w wielu czesci całego tylniego zawieszenia nad ktorą teraz pracuje
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez szczur dnia Pon 15:41, 07 Lip 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
James
FORUMOWICZ
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 1022
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:56, 07 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
mnie od samego patrzenia na to głowa boli, a co dopiero wycinac docinac i przecinac te małe duperelki. Naprawde wielki szacunek. No i 3mam kciuki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szczur
FORUMOWICZ
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 1147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Toruń Płeć:
|
Wysłany: Pon 16:34, 07 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
James napisał: | wycinac docinac i przecinac te małe duperelki. Naprawde wielki szacunek. No i 3mam kciuki | i szlifowac jeszcze
Aktualizacja:
skonczony 2 most
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
probna przymiarka do ramy, aby przykleic do ramy brakuje jeszcze sporo podzespołow miedzy innymi piast kól oraz hamulców.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Narazie tyle z warsztatu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez szczur dnia Czw 16:49, 10 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PHILLIP
FORUMOWICZ
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Stargard Szczeciński Płeć:
|
Wysłany: Czw 18:38, 10 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Resory piórowe są w 2D ?? I czy on naprawde miał takie kwadratowe te mosty ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szakal
FORUMOWICZ
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 1475
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Czw 18:43, 10 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Domyślam się, że mosty to poprostu wymóg technologiczny bo budowa obłych brył jest mozliwa w tym wypadku tylko za pomocą szpachlówki.
Ale faktycznie nie rozumiem braku ugięcia resorów piórowych, które muszą być w formie łukowatej bo dzieki temu działają w rzeczywistości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PHILLIP
FORUMOWICZ
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Stargard Szczeciński Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:14, 10 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Mi nie chodziło o ugięcie resorów (chociaż to też by się przydało) ale o to że są one jakby tylko namalowane... tzn. nie są w 3D jak np. te mosty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szczur
FORUMOWICZ
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 1147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Toruń Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:14, 10 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Juz odpowiadam:
Co do budowy mostow to w rzeczywistosci jest to konstrukcja łaczona są tam zarowno profile okragle jak i kwadratowe.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Teraz odpowiedz na drugie pytanie dotyczace wygiecia piór resorow, wiec model robie dokladnie tak jak jest to w instrukcji oraz posilkuje sie relacja z budowy innego modelarza (z kikunastoletnim doswiadczeniem) ktory ma juz sklejonego tego Jelcza.
Tak wygładaly resory u niego...
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
I dodatkowo daje skany rysunkow pomocniczych
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez szczur dnia Czw 19:16, 10 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wosiek
FORUMOWICZ
Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 20:30, 10 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Phillip, teraz się przyjrzałem i one nie są namalowane . Zobacz na tej fotce na ten drugi resor, wyraźnie widać że nie jest namalowany tylko w 3d a ten na pierwszym planie poprostu zlewa się z ramą i tak to wygląda .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szakal
FORUMOWICZ
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 1475
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Pią 15:50, 11 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Więc co do ugięcia resorów wracam honor aczkolwiek nieco dziwi mnie brak eliptyczności na tym elemencie. Ile ten Jelcz mógł zabrać wody???
Bo jak domyslam się płaski resor plus kilka ton materiału płynnego to raczej coś dziwnego. Ale skoro tak jest w instrukcjii to o.k.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PHILLIP
FORUMOWICZ
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Stargard Szczeciński Płeć:
|
Wysłany: Pią 17:12, 11 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Wosiek masz rację
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szczur
FORUMOWICZ
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 1147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Toruń Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:35, 04 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Uspokoje wszystkich i powiem ze budowa caly czas idzie do przodu, natrafilem na spory problem i musze dokladac material i potem mozolnie szlifowac... Problem pojawil sie przy zawieszeniu niestety... w stanie surowym bedzie widac wszystkie moje zabiegi po pomalowaniu nie powinno byc to widoczne
Aktualizacja:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Postep niewielki ale pracy przy tym mnostwo...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez szczur dnia Wto 19:57, 05 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szczur
FORUMOWICZ
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 1147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Toruń Płeć:
|
Wysłany: Pią 16:30, 08 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Rozpoczolem prace nad przednim zawieszeniem
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
A w miedzy czasie wycinam bierzniki do kół, gotowe są 4 z 9
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PHILLIP
FORUMOWICZ
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Stargard Szczeciński Płeć:
|
Wysłany: Pią 16:34, 08 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Teraz widzę że resory są OK ! Z bieżnikami widać nieźle musiałeś sie narobić. Powodzenia życzę w dalszej pracy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szczur
FORUMOWICZ
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 1147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Toruń Płeć:
|
Wysłany: Pią 16:45, 08 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
W opracowaniu modelu wszystko jest ok
Czeka mnie bardzo trudna przeprawa z przednim zawieszeniem gdyz jest ono zaprojektowane tak aby był skretne (tak jak w rzeczywistosci) wiec jest dużo elementów przelotowych, ruchomych i wzmacnianych drutem....
Czas budowy bedzie w przyblizeniu podobny do budowy całego tyłu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
solon
FORUMOWICZ
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:30, 09 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Co raz bardziej podwozie zaczyna przypominać orginał. Musisz mieć rzeczywiście wielki hart bo ten bieżnik to iście tytaniczna praca Dużo cierpliwości życze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|