|
Forum Modelarskie www.dioramy.fora.pl
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kogut
FORUMOWICZ
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 1056
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Żary Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:43, 11 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
No no zacny silnik ci wyszedł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukas-h
FORUMOWICZ
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 1423
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: prawie Cz-wa Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:57, 11 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Eee, spasowanie nie jest takie złe.W Ligthningu przy łączeniu kadłuba ze skrzydłami były szpary jak w starej stodole a komory i klapy podwozia przypominały wszystko tylko nie elementy, którymi być powinny...ogólnie niezbyt miło wspominam ten model.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
James
FORUMOWICZ
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 1022
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Czw 22:35, 11 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Weź poprawkę na to, że to tylko łączenie kadłuba z osłonami silnika. Kto wie co czai się dalej :lol:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
James
FORUMOWICZ
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 1022
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Pią 14:31, 12 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Witam serdecznie
Dzień z Ta nr 4. Prace dalej przy silniku. dostał stelaż i postanowiłem wykonać okablowanie. I tutaj miałem dylemat, mianowicie jakiego drucik zastosować. Najmniejszy jaki miałem to klasyczny miedziak o średnicy 0,5 mm, ale stwierdziłem, że do skali 72 jest on chyba troszkę za gruby i wyglądałby zbyt topornie. Dlatego poszperałem w swoich szpargałach i znalazłem....o średnicy 0,1 mm z małym hakiem.
Tutaj można zobaczyć różnicę w średnicy:
Widać, że ten grubszy drucik ma praktycznie średnicę wału napędowego,
dlatego ostatecznie postanowiłem pobawić się z drucikiem, jak to mówią, zero, zero nic
- w tle pomalowane wydechy
W sumie tak to wyglądało wszystko po ok. 3 godzinach klejenia i malowania:
Wystające druciki będą potem przeciągnięte do kadłuba dlatego sobie tak na razie sterczą. Muszę też jeszcze pomalować 4 małe detale, ale to następnym razem
A teraz z racji tego, iż nadchodzi weekend, czas na kitcata, zatem następna relacja po niedzieli.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukas-h
FORUMOWICZ
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 1423
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: prawie Cz-wa Płeć:
|
Wysłany: Pią 17:17, 12 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Widzę, że prace idą pełną parą a całość zaczyna nabierać przysłowiowych rumieńców.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
James
FORUMOWICZ
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 1022
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Pon 17:46, 15 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Witam kolegów. Dzień 5 z Ta upłynął nad pracami przy skrzydłach, troszkę kokpit i jeszcze to i owo przy silniku.
Pierwsze na warsztat poszły skrzydła, trzeba było je troszkę spiłować pod blaszki i poprawić to i owo:
Jak widać na tym zdjęciu po łączeniu połówek nie wyglądało to za dobrze więc trzeba było podkleić kawałek blaszki i później wyglądało lepiej
Następnie przyszła pora na blaszki:
Troszkę klejenia i zaginania:
i przymiarka na sucho
A tak wyglądałem po skończeniu dzisiejszych prac
Zdjęcia z kokpitu dam jutro, dzisiaj w sumie tylko malowałem kilka rzeczy i posklejałem
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez James dnia Pon 17:48, 15 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Konrad
FORUMOWICZ
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 2946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Tarnobrzeg Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:56, 15 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Taa znam ten ból z opiłkami ,robiłem TKS z RPM i co jest najgorsze ,znowu go zamawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
James
FORUMOWICZ
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 1022
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Wto 15:00, 16 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
No i kolejny dzień prac i powolutku wszystko posuwa się do przodu.
Dziś grzebałem przy kokpicie i w sumie jest juz prawie skończony i będzie można chyba niedługo zamykać.
Jeszcze zanim zacząłem wszystko kleić to po wycinaniu drobniutkich dupereli prawie dostałem zawału (w sumie to moja pierwsza przygoda z blaszkami) i zacząłem się poważnie zastanawiać nad skalą 48....wiedziałem że 72 to drobna skala, ale bez przesady...:
A żeby było śmieszniej ten detal trzeba było jeszcze zaginać...a niby jak bo ledwo to w pensetę łapałem...do tego oczy już nie te
Efekty zabawy:
A tutaj jeszcze musialem poprawić osłony silnika:
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piter
FORUMOWICZ
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 693
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Koszalin Płeć:
|
Wysłany: Wto 15:26, 16 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Jak tak patrze na twoją Fokę to się zastanawiam z czym ja do ludzi startuję. Elegancko to wygląda.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukas-h
FORUMOWICZ
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 1423
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: prawie Cz-wa Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:03, 16 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Ja sobie chyba odpuszcze konkurs, spokojnie kupię jakiś modelik i będę go męczył w moim żółwim tempie.Mniej stresu i zdrowszy człowiek będzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
James
FORUMOWICZ
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 1022
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:56, 16 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
A czemu niby miałby być niezdrowy? A jeszcze co do tempa, to przecież prawie 4 miesiące są.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pawel_J
FORUMOWICZ
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 1865
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Jedlicze Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:04, 16 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Pierwsze wrażenie (zaraz po starcie konkursu), myślę sobie - e... kolejna foka którą można oglądać we wszelakich wersjach na każdym forum, nic nowego. Tym czasem, borem lasem... Mistrzostwo świata, a z tym kokpitem pojechałeś po bandzie. Ciekawi mnie tylko jedna sprawa, czy te zegary malowałeś , czy są to kalki? Oczywiście nadal będę śledził relację z zapartym tchem
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
James
FORUMOWICZ
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 1022
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:32, 16 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Ciesze się, że się podoba i robi takie dobre wrażenie Kuglaty. Co do zegarów są to blaszki edzia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wosiek
FORUMOWICZ
Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 12:42, 18 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
James mam pytanie. Na jaki klej przyklejałeś blaszki? Bo sam kupiłem interrior set Edka do planowanego na konkurs modelu i się zastanawiam jak ja te blachy poprzyklejam bo to mój pierwszy raz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
James
FORUMOWICZ
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 1022
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Czw 14:25, 18 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Łapie to na kleje CA, albo zwykłe albo żelowe. Ot cała filozofia
Nie zapominaj o Wielkiej literze :-) /dornier.335
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
James
FORUMOWICZ
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 1022
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Pią 17:48, 19 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Sorki dornier, zdarza się
Coś ostatnio prace zwolniły, troszkę tylko grzebałem.
W sumie dorobiłem jeszcze dwa elementy przy silniku (widoczne na zdjęciu), mała poprawka była przy podwoziu, dokleiłem też część blach do skrzydeł no i skleiłem kadłub....troszkę to niweczy całą zabawę przy kokpicie bo wiele zakrywa....ale w sumie zostaje ta świadomość dla samego siebie, że się tyle nad tym siedziało no i mała przymiarka już kadłuba z silnikiem
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukas-h
FORUMOWICZ
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 1423
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: prawie Cz-wa Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:26, 19 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Szkoda żeby taki wypasiony kokpit zupełnie się schował, spróbuj zrobić otwartą owiewkę.Zawsze coś więcej będzie widać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
James
FORUMOWICZ
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 1022
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Pią 23:37, 19 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Otwarta owiewka była w planie od samego początku, Zobaczymy ile z tego wyjdzie. Trzeba też przyznać, że osłona jest bardzo przejrzysta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sokol363
FORUMOWICZ
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Częstochowa Płeć:
|
Wysłany: Sob 11:06, 20 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Również życzę powodzenia:)
Naprawdę podobają mi się Foki a z tego co widzę Twoja także będzie cudna:)
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
James
FORUMOWICZ
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 1022
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:28, 22 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Prace dalej posuwają się do przodu, jednak jedna rzecz sprawiła mi małą zagwozdkę. Chodzi mi o wewnętrzną część osłon silnika, mianowicie na jaki kolor je pomalować. instrukcja podaje, że RLM 02, jednak gdzieś wyczytałem i poznałem opinię innych modelarzy, że w sumie raczej pozostawiano je w kolorze aluminium, ewentualnie kryjąc tylko cienką warstwą RLM 02 dla zabezpieczenia powłoki. Zatem zrobiłem sobie mały eksperyment. Postanowiłem zrobić tak, że spod warstwy RLM02 będzie przebijać kolor aluminium - chodziło mi o efekt odchodzącej farby (czasami jest tak gdy zostaje ona wystawiona na wysokie temperatury jakie niewątpliwie występowały w komorze silnika).
Oto efekt:
Chciałbym poznać Waszą opinię na ten temat. Czy zostawić tak jak jest, czy może przemalować
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez James dnia Pon 15:29, 22 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|