![Forum Forum Modelarskie Strona Główna](http://www.dioramy.fora.pl/images/galleries/683113345631e171d84be-109553-wm.jpg) |
Forum Modelarskie www.dioramy.fora.pl
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RH
FORUMOWICZ
![FORUMOWICZ FORUMOWICZ](http://www.dioramy.fora.pl/images/galleries/19569030656370d0825a19-448392-wm.gif)
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: KRAKÓW Płeć:
|
Wysłany: Pon 13:40, 11 Maj 2015 Temat postu: Glenn Martin 167-A3 Fonderie- Miniature 1:48 |
|
|
Kolejny model z słynnej serii modeli niesklejanych. Jak to kiedyś czytałem na jednym z forum
Wiem że istnieje o niebo lepszy model tego samolotu ,al ja posiadałem takowy ,wiec postanowiłem powalczyć z tą materią.Zajęło mi to aż tydzień czasu :roll: .A wyszło to co wyszło.Odeszłem też przy nim od zasady delikatnego brudzingu ,i sponiewierałem go na amen .Zresztą znalazłem fotkę gdzie widać ze te samoloty użytkowane na bliskim wschodzie i w akwenie morza śródziemnego tak wyglądały. Taki tam klimat :razz:
Jak zwykle krótki rys historyczny z Wikipedii
W połowie 1937 roku lotnictwo armii Stanów Zjednoczonych zamówiło w kilku wytwórniach lotniczych projekty nowego dwusilnikowego samolotu bombowego, który równocześnie mógłby wykonywać zadania szturmowe i rozpoznawcze.
Wśród firm, które zaprojektowały taki samolot, była również wytwórnia Glenn L. Martin Company, która w lipcu 1938 roku przedstawiła prototyp oznaczony jako Martin 167W (oznaczenie wojskowe XA-22). Do jego napędu użyto dwóch silników gwiazdowych Pratt & Whitney R-1830-37 Twin Wasp o mocy 1100 KM (810 kW) każdy.
Samolot ten poddano próbom w locie i choć przebiegły one pomyślnie, lotnictwo armii USA zrezygnowało z jego zakupu. Natomiast zainteresowało się nim lotnictwo francuskie, które już w styczniu 1939 roku zamówiło partię tych samolotów, przy czym w samolocie tym zastosowano silniki gwiazdowe Wright R-1820 Cyclone 9 o mocy 950 KM (700 kW). Zamiast amerykańskich karabinów maszynowych zastosowano belgijskie karabiny maszynowe Browning FN wz. 1938 kal. 7,5 mm, a udźwig bomb wynosił 820 kg. Tak zbudowany samolot otrzymał oznaczenie fabryczne Martin 167F i francuskie oznaczenie wojskowe Martin 167A-3.
Pierwsze samoloty Martin 167A-3 zaczęto dostarczać do Francji w listopadzie 1939; łącznie lotnictwo francuskie otrzymało do 1940 roku 185 samolotów tego typu.
Po kapitulacji Francji (25 czerwca 1940 roku) zamówione przez Francję samoloty zostały przekazane Wielkiej Brytanii, przy czym zaczęto je wyposażać w nowe silniki Pratt & Whitney R-1830SC3-G Twin Wasp o mocy 1050 KM (773 kW). Tak zbudowany samolot otrzymał nowe oznaczenie Martin Maryland Mk. I.
W 1941 roku opracowano kolejną wersję tego samolotu oznaczoną jako Martin Maryland Mk. II, która różniła się od poprzedniej zastosowaniem mocniejszych silników Pratt & Whitney R-1830-S3C4-G o mocy 1200 KM (883 kW) i zastosowania karabinów maszynowych produkcji brytyjskiej. Była to ostatnia wersja tego samolotu.
Samoloty Martin A-22 Maryland pod oznaczeniem Martin 167A-3 trafiły najpierw do lotnictwa francuskiego, gdzie od listopada 1939 roku były wprowadzane do lotnictwa bombowego i rozpoznawczego. W momencie ataku Niemiec na Francję znajdowały się one na wyposażeniu Grup Bombowych: GB I/39, GB I/62, GB II/62, GB I/63, GB II/63 oraz Grupy Rozpoznawczej GR I/22.
W czasie ataku Niemiec na Francję w okresie od 10 maja do 25 czerwca 1940 roku przeważnie do bombardowania kolumn pancernych i rozpoznania kierunków ich przemarszu. Po zakończeniu działań we Francji część tych samolotów ewakuowano do Afryki Północnej. Samoloty te weszły w skład lotnictwa rządu Vichy a część lotnictwa Wolnej Francji.
Samoloty Martin A-22 Maryland pod oznaczeniem Martin 167A-3 trafiły najpierw do lotnictwa francuskiego, gdzie od listopada 1939 roku były wprowadzane do lotnictwa bombowego i rozpoznawczego. W momencie ataku Niemiec na Francję znajdowały się one na wyposażeniu Grup Bombowych: GB I/39, GB I/62, GB II/62, GB I/63, GB II/63 oraz Grupy Rozpoznawczej GR I/22.
W czasie ataku Niemiec na Francję w okresie od 10 maja do 25 czerwca 1940 roku przeważnie do bombardowania kolumn pancernych i rozpoznania kierunków ich przemarszu. Po zakończeniu działań we Francji część tych samolotów ewakuowano do Afryki Północnej. Samoloty te weszły w skład lotnictwa rządu Vichy a część lotnictwa Wolnej Francji.
Model ten to jak zwykle przy produkcji tej firmy ,składanka różnych materiałów.Czyli plastik,zywica ,bialy metal, i vacuforma
Samolot wykonalem w malowaniu 7B(EX AB4) AIR LEVANT-MADJALOUN-SURIA 1941
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek M.
FORUMOWICZ
![FORUMOWICZ FORUMOWICZ](http://www.dioramy.fora.pl/images/galleries/19569030656370d0825a19-448392-wm.gif)
Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Biała Podlaska Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:57, 11 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Rewelacyjnie sponiewierany. Tak z ciekawości, skoro rok 1941 to Fall Gelb już się zakończyła i wiadomo jak to z Francją było, i skoro samolot w służbie brytyjskiej to dalej miał francuskie kokardy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RH
FORUMOWICZ
![FORUMOWICZ FORUMOWICZ](http://www.dioramy.fora.pl/images/galleries/19569030656370d0825a19-448392-wm.gif)
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: KRAKÓW Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:14, 11 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
A mówi ci coś rząd Vichy .Kolaborujący z Niemcami .
Do niego należały tez kolonie afrykańskie Maroko itp . Lotnictwo tego rządu latalo na samolotach z oznaczeniem w postaci białego pasa wzdłuż kadłuba .A w późniejszym czasie jeszcze był malowane stateczniki poziome i pionowe w pasy żółtoczerwone
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek M.
FORUMOWICZ
![FORUMOWICZ FORUMOWICZ](http://www.dioramy.fora.pl/images/galleries/19569030656370d0825a19-448392-wm.gif)
Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Biała Podlaska Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:07, 12 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
No tak, dzięki za rozjaśnienie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek 98 MK
FORUMOWICZ
![FORUMOWICZ FORUMOWICZ](http://www.dioramy.fora.pl/images/galleries/19569030656370d0825a19-448392-wm.gif)
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:02, 12 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Model ładnie dla mnie wygląda, mi on przypomina trochę naszego Łosia w wersji A, podobny ma kształt, ale miejsce tylnego strzelca jest całkowicie zasłonięte.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Milan Mynar
FORUMOWICZ
![FORUMOWICZ FORUMOWICZ](http://www.dioramy.fora.pl/images/galleries/19569030656370d0825a19-448392-wm.gif)
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 1183
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Czech Republic Płeć:
|
Wysłany: Nie 17:03, 17 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Jak zwyklę u kolegi RH, wysoki poziom wykonania, duźa umjętność i fach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|