|
Forum Modelarskie www.dioramy.fora.pl
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Abominus
FORUMOWICZ
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:41, 10 Lip 2013 Temat postu: Avro Lancaster B. Mk.III ------> Revell 1/72 |
|
|
Witam!! Po półrocznej przerwie wracam na forum ze swoim najnowszym ulepkiem, jakim jest brytyjski bombowiec (pierwszy w mojej kolekcji) Avro Lancaster. Walka była długa, ciężka, żmudna i w sumie nie wiem czy wyszedłem zwycięsko czy nie. Wypróbowałem kilka nowych rzeczy, takich jak taśma do malowania ramek w częściach przeźroczystych, plastelinowata masa do kładzenia kamo oraz obdrapania. Niestety zdjęcia robiłem na szybko, bo czas naglił gdyż wyjeżdżam na poligon tak więc nie do końca każdy dojrzy to co chciałby dojrzeć. No i przepraszam za miejscami nie najlepsze tło hehe.
Prezentowany model to Avro Lancaster B.Mk.III HW-Z, No. LM739 o nazwie "Grog's The Shot", należący do 100 Sqn. RAF i stacjonującego w bazie Elsham Wolds w kwietniu 1945 roku.
Samolot był jednym z sześciu samolotów prowadzących nalot na Berchtesgaden mający miejsce 25 kwietnia 1945 roku (rezydencja Hitlera-Orle Gniazdo oraz pobliskie koszary SS). Był to ostatni wielki nalot Bomber Command podczas wojny w Europie. Podczas tego lotu członkami załogi byli:
Sqn.Ldr. H. F. Scott - pilot;
Flt.Lt. J. H. Harwood - nawigator;
Plt.Off. J. S. Sanderson - bombardier;
Flg.Off. J. B. McQuaid - mechanik pokładowy;
Plt.Off. R. H. Jones - radiooperator;
Flt.Sgt. C. A. Johnson - górny strzelec;
Plt.Off. J. C. O'Riordan - tylny strzelec;
Maszyna wzięła udział w 60 misjach oraz zwyciężyła raz nad wrogim samolotem typu Ju-88 (w wersji nocnego myśliwca), podczas nalotu na Hanau w nocy z 18/19 marca 1945 roku. W październiku 1945 roku samolot zakończył swój żywot poprzez zezłomowanie.
[i]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gwardzista
FORUMOWICZ
Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:55, 10 Lip 2013 Temat postu: Re: Avro Lancaster B. Mk.III ------> Revell 1/72 |
|
|
Abominus napisał: |
...
Samolot był jednym z sześciu samolotów prowadzących nalot na Berchtesgaden mający miejsce 25 kwietnia 1945 roku (rezydencja Hitlera-Orle Gniazdo oraz pobliskie koszary SS).
...
Maszyna wzięła udział w 60 misjach oraz zwyciężyła raz nad wrogim samolotem typu Ju-88 (w wersji nocnego myśliwca), podczas nalotu na Hanau w nocy z 18/19 marca 1945 roku. W październiku 1945 roku samolot zakończył swój żywot poprzez zezłomowanie...
|
Gratuluję wykonania bardzo interesującego modelu samolotu, który zasługiwał na zachowanie w kolekcji muzealnej, a skończył niestety swój żywot jak większość wojennych weteranów...
Pozwolę sobie jedynie na małe sprostowanie w kwestii bojowego szlaku, prezentowanego bombowca Avro Lancaster B. Mk. III "Grog's The Shot"...
W pobliżu Berchtesgaden w Alpach Salzburskich znajdowały się rezydencja Adolfa Hitlera - Berghof, znana także jako - Obersalzberg, "Góra".
Natomiast "Orle Gniazdo", oficjalna nazwa - Führerhauptquartier Adlerhorst – główna kwatera Adolfa Hitlera, znajdowała się w pobliżu Ober-Mörlen w górach Taunus.
Pozdrawiam - Gwardzista.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
James
FORUMOWICZ
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 1022
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Czw 7:52, 11 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Samolot na pierwszy rzut oka wygląda fajnie, niestety mógłbyś spróbować zrobić lepsze zdjęcia bo model przez nie sporo traci na uroku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Abominus
FORUMOWICZ
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: Pią 11:02, 12 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Jak tylko wrócę z poligonu odświeżę temat i porobię lepsze fotki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hobbysta
FORUMOWICZ
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1
Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:52, 14 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Lancaster podoba mi się i to bardzo, w końcu to jeden z najciekawszych bombowców z okresu 2 WŚ... :shock: Czekam więc na odświeżenie tematu, a przede wszystkim na nowe fotki modelu... Pzdr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dominik_K
FORUMOWICZ
Dołączył: 16 Sie 2007
Posty: 1411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: UK Płeć:
|
Wysłany: Pon 17:07, 05 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Witam
Mam takiego Lancastera rozgrzebanego, i ostatnio mam ochotę powrócić do tego projektu. Mam pytanko- jak wyglądało spasowanie skrzydeł z kadłubem? Bo chodzi mi po głowie pomalowanie osobno skrzydeł i kadłuba, a potem sklejenie-ułatwiłoby maskowanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szakal
FORUMOWICZ
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 1475
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Pon 23:19, 05 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
W konkursie zagłosowałem na inny model ale gdybym miał do dyspozycji 2 głos to ten model by go miał. Piękny model monstrualnej maszyny i legendy.
Podoba mi się odniesienie do kontekstu historycznego i opis jaki dałeś pokazując model. Nauka historii takim sposobem nie jest nudna a zachęca do pogłębiania tematyki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Modelarz1
FORUMOWICZ
Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 768
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/1
Płeć:
|
Wysłany: Pon 23:37, 05 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Dominik k - spasowanie skrzydeł z kadłubem jest średnie(wymagają szpachlowania).
Przynajmniej tak myślę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Abominus
FORUMOWICZ
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: Czw 11:45, 08 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Hmmm a ja nie miałem żadnego problemu ze spasowaniem skrzydła/kadłub. Gorzej mocowałem się z silnikami zwłaszcza wewnętrznymi. Trzeba było trochę powalczyć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dominik_K
FORUMOWICZ
Dołączył: 16 Sie 2007
Posty: 1411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: UK Płeć:
|
Wysłany: Czw 18:05, 08 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
W takim razie zaryzykuje takie rozwiązanie,oczywiście wcześniej przed malowaniem przymierze Dzieki za info.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|