 |
Forum Modelarskie www.dioramy.fora.pl
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szakal
FORUMOWICZ

Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 1475
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Nie 15:02, 09 Sty 2011 Temat postu: Wirnikowy Henschel + Ty2 31+Ty2 1314 skala H0 1:87 |
|
|
Witam
Dzisiaj pakiet modeli "pod zimę", czyli zestaw pług wirnikowy firmy Henschel (stacjonujący dzisiaj w skansenie w Chabówce) + dwie maszyny Ty2, które są już wspomnieniem. Właściecielem parowozu Ty2 1314 z MD Jarocin na szczęście jestem ja, czyli w końcu doczekałem "wannowca"
Modele przebudowane, pomalowane od nowa, mają wiele dodatków i spolszczeń ale komu by się o tym chciało czytać
Więc jak kiedyś śniegu napadało uruchamiano takie coś (Niemcy obudowali parowóz i siłę z silnika dali na ogromny wirnik, który siła wirowania odrzucał śnieg na prawo lub lewo odległość ok.30-40 m)
1.[link widoczny dla zalogowanych]
2.[link widoczny dla zalogowanych]
3.[link widoczny dla zalogowanych]
4.[link widoczny dla zalogowanych]
Henschel był jednak pojazdem pchanym więc coś go musiało pchać przed sobą.
1.[link widoczny dla zalogowanych]
2.[link widoczny dla zalogowanych]
3.[link widoczny dla zalogowanych]
4.[link widoczny dla zalogowanych]
5.[link widoczny dla zalogowanych]
6.[link widoczny dla zalogowanych]
7.[link widoczny dla zalogowanych]
Jednak jak śniegu nasypało więcej podczepiano kolejnego pchacza:)
Na tym obrazie bazowałem swoją konwersję (zdjęcie z albumu Ostatnie polskie parowozownie Krzysztofa Wiśniewskiego)
1.[link widoczny dla zalogowanych]
2.[link widoczny dla zalogowanych]
3.[link widoczny dla zalogowanych]
4.[link widoczny dla zalogowanych]
5.[link widoczny dla zalogowanych]
6.[link widoczny dla zalogowanych]
7.[link widoczny dla zalogowanych]
No i dlatego kiedyś wszystko było przejezdne nawet w najcięższe zimy. Teraz mamy XXI wiek i paraliżuje kraj opad 5 cm śniegu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
redangel
FORUMOWICZ

Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 2195
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Kołobrzeg Płeć:
|
Wysłany: Nie 15:37, 09 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Mógłbyś mi bardziej przybliżyć działanie tego wirnikowca? Bo pierwszy raz takiego cudaka widzę
A modele jak zwykle klasa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pm37-2
FORUMOWICZ

Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Ruda Śląska Płeć:
|
Wysłany: Nie 16:43, 09 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Patrząc się ten tender przypomniała mi się jedna rzecz....:
[link widoczny dla zalogowanych]
Oczywiście nie byłbym sobą, gdyby nie napisał "zaje parowozy"....
Szczególnie ciekawy jest ten wirnik... Coś mi się zdaje, że znowu pojadę do Chabówki.
BTW. Ten Ty2-1314 to jest ten sam, o którym mi opowiadałeś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szakal
FORUMOWICZ

Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 1475
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Nie 17:42, 09 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Tak to Ty2 1314 z herbem miasta Jarocina na drzwiach dymnicy, model z okresu kiedy 1314 trafiła do MD Jarocin od 1985 roku, wcześniej była na stanie MD Wolsztyn.
Pług wirnikowy Henschla to był obudowany parowóz, którego siła z silnika szła na dośc spory wirnik z łopatek. Będąc popychanym pług ruszał, zapuszczano obroty na wirnik i ten wbijał się z śnieg szerokością klap bocznych do wysokośći szczytu wirnika. Łopatki były ustawione pod kątem jak w śmigle lotniczym i wycinana warstwa śniegu była zaciągana w bęben, który na górze miał uwolnienie z klapą kierunku wyrzutu. Siła odśrodkowa powodowała, że śnieg został wyrzucany na dość sporą odległość. Maszyna wgryzała się w warstwę śniegu o ile pamięc mnie nie zawodzi maszyna miała siłe na wirniku 1000 KM.
Byłem wewnątrz tego ustrojstwa jest tam spory kocioł a w przedniej częśći sporo dźwigni ustawczych i jest tam strasznie ciasno w środku.
Obecnie zachowały się 2 takie pługi jeden w Chabówce w stanie dobrym ,drugi w Karsznicach obok MD, który jest coraz bardziej dewastowany i nadgryzany zębem czasu i braku dbałośći.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez szakal dnia Nie 22:36, 09 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomasz73
FORUMOWICZ

Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 1699
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Szczecin i okolica. Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:43, 09 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
I co ja mam napisać ,aby się nie powtarzać?''Wirnik'' - takie s/f trochę.Fajna rzecz...
''Właściciel parowozu''?Jak?Tak normalnie czy modelu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szakal
FORUMOWICZ

Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 1475
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Nie 23:13, 09 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Modelu, modelu, parowozem dawno się już golimy, został pocięty w latach 90 XX wieku. Obecnie występuje w postaci żyletek lub klamek.......
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|