Forum Forum Modelarskie Strona Główna Forum Modelarskie
www.dioramy.fora.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ty42 149 MD Bydgoszcz epoka IV skala H0

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum Modelarskie Strona Główna -> Kolejnictwo
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szakal
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 1475
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Wto 0:48, 27 Lis 2012    Temat postu: Ty42 149 MD Bydgoszcz epoka IV skala H0

Witam
Ostatnie 3 tygodnie poświęciłem na budowę tego modelu dlatego też i moja obecność na forum bywa często symboliczna.....coś przeczytam i tyle Wesoly
Inspiracją był parowóz Ty42 149 z MD Bydgoszcz ponieważ miałem go dość dobrze udokumentowanego zdjęciami. Jako ciekawostkę można napiszę, że dokładnie ta maszyna ma stanąć w muzeum kolejowym w Wenecji k/ Żnina.
Oto kilka zmian dokonanych w modelu:
Parowóz.
Rama i całe podwozie było malowane, rama czarna, koła malowane na czerwono aby zmienić tonację czerwieni na polski odcień, bandaże obowiązkowe. Zbiorniki ciśnieniowe maja tabliczki znamionowe.Wiązary także malowane łącznie z białymi liniami wzdłużnymi. Kadłuby panewek na wiązarach czarne. Trzony hamulca w części pracującej są srebrne aby zaznaczyć element ruchomy. Wkładki cierna klocków hamulcowych są w barwie rdzawej (sama wkładka).
Kocioł ma zmiany przy rurze pobierającej wodę z tendra-dorobiłem ją i razem z rurą tendra ma oplot (oplot na okres zimowy). Zmienione zawory bezpieczeństwa.Obok zbiornika piasku na kotle są dodatkowe podesty jakie zastosowano w tym egzemplarzu. Generator elektryczny jest na swoim miejscu z rurą odlotową a za nim oliwiarka.
Budka ma zmieniony właz na dachu, dodane drewniane podłokietniki dla obsługi w oknach. Dałem pomocnika i mechanika w oknach . Figury są importowane ze Szkocji mają bardzo dokładne rysy twarzy i rąk oraz ubrania dlatego sam je stosuję te z Fallera nie są aż tak precyzyjne.
Wiatrownice są dodane na stelażu stalowym zakrytym od góry i doły płaskownikiem. Po prawej stronie za sprężarką wężownica, przed sprężarką .....młotek do odblokowywania zacinającej się maszynerii Wesoly
Pod dymnicą dobudowane osłony przedniej osi w postaci pomostu do wyrzucania leszu.
Przednia belka pomarańczowa. Lampy mosiężne, obwódki ramek białe brudzone lekko.
Oznakowanie zgodne z danymi archiwalnymi - numer 149, napis Par. Bydgoszcz . Celowo nie nanosiłem daty bo ułatwi to formowanie pociągów od roku 1979 do końca służby maszyny bez problemu.
Tender.
Podwozie malowane :wózki czarne, koła czarne, bandaże białe.
Czołownica pomarańczowa.
Zmienione usytuowanie lamp nad skrzynią.
Dorobiony układ otwierania klap wlewowych.
Za skrzynią węglową skrzynka z narzędziami i zapodziany klucz oraz konewka z sodafosem (to ta z trupią czaszką) oraz w drewnianej skrzynce oliwiarki. Od oliwiarek jest zaciek "tłusty".
Pod klapami wlewowymi typowe zacieki po wodowaniu oraz białawe ślady po ulaniu się wody z sodafosem.
Węgiel w tendrze jest wykonany z węgla, plastikowe wypełnienie zostało usunięte. W dwóch miejscach widać usypanie się węgla jak to miało miejsce często podczas nawęglania.
Tender ma numer 671 czyli taki jak w tej maszynie był stosowany.

Zgarniacze zmienione na polskie obłe w kształcie.

Bufory w modelu są sprężynujące, działają bez oporów. Oświetlenie daje światło ciepłe barwa żółta i jest delikatnie nie halogenowe.

Malowanie wzorowane na zdjęciach z albumu "Ostatnie Polskie Parowozownie" dlatego też dach budki ma odcień brązu i cętki korozji, po lewej stronie są 2 zacieki rdzy to z foto z albumu i także je wykonałem. Kocioł wykonany jako "tłusty" podobnie jak i generator, sprężarka, zacieki olejów i wody, reszta matowa. Tabliczki ostrzegawcze w miejscach ze zdjęć prawdziwej maszyny . Detale wycierane szmatą, stopnie itp. są lekko przetarte aby nadać im lekką metaliczność.

Zamontowana imitacja sprzęgu (przód) oraz imitacje węży powietrznych (dwa końce modelu).

Tło tym razem to wieża wodna z Bydgoszczy oraz kawałek torów parowozowni.

Tło inne ale balkon ten sam Wesoly

1.[link widoczny dla zalogowanych]

2.[link widoczny dla zalogowanych]

3.[link widoczny dla zalogowanych]

4.[link widoczny dla zalogowanych]

5.[link widoczny dla zalogowanych]

6.[link widoczny dla zalogowanych]

7.[link widoczny dla zalogowanych]

8.[link widoczny dla zalogowanych]

9.[link widoczny dla zalogowanych]

10.[link widoczny dla zalogowanych]

11.[link widoczny dla zalogowanych]

12.[link widoczny dla zalogowanych]

13.[link widoczny dla zalogowanych]

14.[link widoczny dla zalogowanych]

15.[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum Modelarskie Strona Główna -> Kolejnictwo Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin