szakal
FORUMOWICZ
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 1475
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Wto 0:48, 27 Lis 2012 Temat postu: Ty42 149 MD Bydgoszcz epoka IV skala H0 |
|
|
Witam
Ostatnie 3 tygodnie poświęciłem na budowę tego modelu dlatego też i moja obecność na forum bywa często symboliczna.....coś przeczytam i tyle
Inspiracją był parowóz Ty42 149 z MD Bydgoszcz ponieważ miałem go dość dobrze udokumentowanego zdjęciami. Jako ciekawostkę można napiszę, że dokładnie ta maszyna ma stanąć w muzeum kolejowym w Wenecji k/ Żnina.
Oto kilka zmian dokonanych w modelu:
Parowóz.
Rama i całe podwozie było malowane, rama czarna, koła malowane na czerwono aby zmienić tonację czerwieni na polski odcień, bandaże obowiązkowe. Zbiorniki ciśnieniowe maja tabliczki znamionowe.Wiązary także malowane łącznie z białymi liniami wzdłużnymi. Kadłuby panewek na wiązarach czarne. Trzony hamulca w części pracującej są srebrne aby zaznaczyć element ruchomy. Wkładki cierna klocków hamulcowych są w barwie rdzawej (sama wkładka).
Kocioł ma zmiany przy rurze pobierającej wodę z tendra-dorobiłem ją i razem z rurą tendra ma oplot (oplot na okres zimowy). Zmienione zawory bezpieczeństwa.Obok zbiornika piasku na kotle są dodatkowe podesty jakie zastosowano w tym egzemplarzu. Generator elektryczny jest na swoim miejscu z rurą odlotową a za nim oliwiarka.
Budka ma zmieniony właz na dachu, dodane drewniane podłokietniki dla obsługi w oknach. Dałem pomocnika i mechanika w oknach . Figury są importowane ze Szkocji mają bardzo dokładne rysy twarzy i rąk oraz ubrania dlatego sam je stosuję te z Fallera nie są aż tak precyzyjne.
Wiatrownice są dodane na stelażu stalowym zakrytym od góry i doły płaskownikiem. Po prawej stronie za sprężarką wężownica, przed sprężarką .....młotek do odblokowywania zacinającej się maszynerii
Pod dymnicą dobudowane osłony przedniej osi w postaci pomostu do wyrzucania leszu.
Przednia belka pomarańczowa. Lampy mosiężne, obwódki ramek białe brudzone lekko.
Oznakowanie zgodne z danymi archiwalnymi - numer 149, napis Par. Bydgoszcz . Celowo nie nanosiłem daty bo ułatwi to formowanie pociągów od roku 1979 do końca służby maszyny bez problemu.
Tender.
Podwozie malowane :wózki czarne, koła czarne, bandaże białe.
Czołownica pomarańczowa.
Zmienione usytuowanie lamp nad skrzynią.
Dorobiony układ otwierania klap wlewowych.
Za skrzynią węglową skrzynka z narzędziami i zapodziany klucz oraz konewka z sodafosem (to ta z trupią czaszką) oraz w drewnianej skrzynce oliwiarki. Od oliwiarek jest zaciek "tłusty".
Pod klapami wlewowymi typowe zacieki po wodowaniu oraz białawe ślady po ulaniu się wody z sodafosem.
Węgiel w tendrze jest wykonany z węgla, plastikowe wypełnienie zostało usunięte. W dwóch miejscach widać usypanie się węgla jak to miało miejsce często podczas nawęglania.
Tender ma numer 671 czyli taki jak w tej maszynie był stosowany.
Zgarniacze zmienione na polskie obłe w kształcie.
Bufory w modelu są sprężynujące, działają bez oporów. Oświetlenie daje światło ciepłe barwa żółta i jest delikatnie nie halogenowe.
Malowanie wzorowane na zdjęciach z albumu "Ostatnie Polskie Parowozownie" dlatego też dach budki ma odcień brązu i cętki korozji, po lewej stronie są 2 zacieki rdzy to z foto z albumu i także je wykonałem. Kocioł wykonany jako "tłusty" podobnie jak i generator, sprężarka, zacieki olejów i wody, reszta matowa. Tabliczki ostrzegawcze w miejscach ze zdjęć prawdziwej maszyny . Detale wycierane szmatą, stopnie itp. są lekko przetarte aby nadać im lekką metaliczność.
Zamontowana imitacja sprzęgu (przód) oraz imitacje węży powietrznych (dwa końce modelu).
Tło tym razem to wieża wodna z Bydgoszczy oraz kawałek torów parowozowni.
Tło inne ale balkon ten sam
1.[link widoczny dla zalogowanych]
2.[link widoczny dla zalogowanych]
3.[link widoczny dla zalogowanych]
4.[link widoczny dla zalogowanych]
5.[link widoczny dla zalogowanych]
6.[link widoczny dla zalogowanych]
7.[link widoczny dla zalogowanych]
8.[link widoczny dla zalogowanych]
9.[link widoczny dla zalogowanych]
10.[link widoczny dla zalogowanych]
11.[link widoczny dla zalogowanych]
12.[link widoczny dla zalogowanych]
13.[link widoczny dla zalogowanych]
14.[link widoczny dla zalogowanych]
15.[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|