|
Forum Modelarskie www.dioramy.fora.pl
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
draccus
FORUMOWICZ
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Wto 9:33, 09 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Mały dodatek w postaci manometru.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
draccus
FORUMOWICZ
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:58, 20 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Turboprądnica
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Rura zasilająca prądnicę w parę oraz odprowadzająca do zakraplacza popielnika
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Trójnik rozdzielczy z zaworami trójdrogowymi
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Ten zwrócony pokrętłem w lewą stronę prowadzi do przedmuchu płomieniówek ten drugi do podgrzewania smaru.
Dałem czerwony bo się trochę to zlewało na pierwszych dwóch renderach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adrian Wawrzyniak
FORUMOWICZ
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 2060
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Centralna Polska- Łódź Płeć:
|
Wysłany: Pon 9:12, 22 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Czekam kiedy to coś zamienisz na rzeczywisty modelik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek M.
FORUMOWICZ
Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Biała Podlaska Płeć:
|
Wysłany: Pon 16:50, 22 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
I do tego jeszcze w H0
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
draccus
FORUMOWICZ
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Wto 14:15, 23 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Manometr stojaka kotła
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Jeszcze sporo minie zanim z tego powstanie model
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
draccus
FORUMOWICZ
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Wto 16:36, 30 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Witam
No udało mi się wykonać pewne przeróbki, postanowiłem powrócić do modyfikacji pewnych elementów które już wykonałem jakiś czas temu. Są to mianowicie reflektory które wymieniłem na starego typu, oraz drzwi dymnicy które wcześniej były płaskie. Pozostaje jeszcze kwestia wiatrownicy która nie wiadomo kiedy w tym egzemplarzu została zamontowana. Swój parowóz chciałem wykonać w wersji jakiej służył w MD Karsznice w latach 53-57 a wydaje mi się że wiatrownice montowano trochę później.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
draccus
FORUMOWICZ
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Pią 9:54, 09 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Witam
Zrobiłem wspornik i manometry skrzyni suwakowej i hamulca.
Powoli jak to w lokomotywie atmosfera się zagęszcza i przybywa coraz to więcej osprzętu
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Z rozpędu dorobiłem też manometry stokera które zamontuje jak już się wezmę za stoker i tutaj mam
pytanie do szanownej braci modelarskiej czy ktoś posiada jakieś szczegółowe zdjęcia bądź rysunki takiego stokera stosowanego w tych parowozach
Poniżej wspomniane manometry
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
draccus
FORUMOWICZ
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Śro 10:29, 21 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Witam
Pora odświeżyć wątek na deskę kreślarską trafiły kolejne podzespoły osprzętu kotła
Zapraszam do oglądania.
Na pierwszy ogień zawór potrójny do zakrapiaczy rozdzielający wodę do zakrapiania dymnicy, popielnika oraz węgla. Woda trafia do zaworu od spodu przez zawór trójdrożny od pompy wodnej. W przypadku tego parowozu od obydwu inżektorów.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Kurek probierczy
Z reguły stosuje się zestaw trzech kurków probierczych, umieszczonych na różnej wysokości , w taki sposób, że najniższy z nich znajduje się na wysokości najniższego dopuszczalnego poziomu wody w kotle. Jeśli zostanie otwarty, zawsze powinna z niego wypływać woda. Z najwyższego kurka powinna wydobywać się para natomiast ze środkowego woda lub para.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Wodowskazy
Jak sama nazwa wskazuje urządzenie to działające na zasadzie naczyń połączonych służy do określenia ilości wody w przestrzeni kotła. Stosuje się dwa niezależne wodowskazy.Typowy wodowskaz składa się z rurki szklanej (bądź szkła Klingera umieszczonego w kadłubie) połączonej od góry z przestrzenią parową kotła a od dołu z przestrzenią wodną.Po obu stronach znajdują się kurki odcinające na wypadek zbyt dużego ciśnienia które może spowodować uszkodzenie rurki bądź szkła. Na każdym wodowskazie umieszczony jest również najniższy poziom wody.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Zawory bezpieczeństwa systemu Popp-Coale'a
Działanie tego zaworu opiera się na zasadzie gdy parowóz stoi bez ruchu nadal wytwarzana jest w nim para i rośnie jej ciśnienie w kotle. Kocioł jak wiadomo ma swoją wytrzymałość i aby uniknąć jego uszkodzenia bądź eksplozji z pomocą przychodzą właśnie te zawory. Gdy ciśnienie wzrośnie powyżej poziomu nominalnej z góry ustalonej wartości wytrzymałości danego kotła górna cześć zaworu tzw grzybek odskakuje i uwalnia nadmiar pary.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
draccus
FORUMOWICZ
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Pon 13:56, 02 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Siemanko
Ostatnio pochorowałem się i nie było jakoś weny do pracy. Podłubałem trochę przy hamulcach i dorobiłem zawory
Zawór główny maszynisty
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Zawór dodatkowy maszynisty
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ice
FORUMOWICZ
Dołączył: 02 Lip 2012
Posty: 969
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Wto 1:39, 10 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
No bardzo przydatny instruktaż budowy. Pewnie w przyszłości również mi się przyda przy budowie modeli. Powodzenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
draccus
FORUMOWICZ
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:09, 16 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Dziś na deskę kreślarską trafił odwadniacz układu hamulcowego, który znajduje się pod budką maszynisty. Na razie sobie dynda swobodnie ale jak dorobię do niego rurki będzie widoczne to jak wszystko jest ze sobą połączone.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Dzięki ice mało tu parowozomaniaków i fajnie że tu ktoś zagląda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek M.
FORUMOWICZ
Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Biała Podlaska Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:19, 17 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Ja staram się regularnie oglądać twoje dzieło, jednak nie znam się na tym za bardzo więc trudno mi cokolwiek merytorycznego zauważyć, a takie pisanie dla pisania chyba jest bez sensu. Niemniej praca mi się bardzo podoba i jestem pod ogromnym wrażeniem co do dopracowania modelu i jego szczegółowości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
draccus
FORUMOWICZ
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Pią 9:57, 27 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Wracam do układu stawideł i innych elementów w budce z tego względu że orurowanie często koliduje z różnymi elementami wystroju budki, aby uniknąć przecinania się tego wszystkiego zrobiłem nastawnicę parowozu.
Jak sama nazwa wskazuje za pomocą nastawnika można regulować zarówno kierunek ruchu parowozu do przodu lub do tyłu oraz siłę napędową co przekłada się na prędkość.
Położenie neutralne powoduje ustawienie wodzika suwaka tak że suwak nie porusza się i para nie jest podawana do tłoka. Ważnym czynnikiem w ruchu parowozu ma również ustawienie przepustnicy regulując ciśnienie pary podawanej do tłoka.
Poniżej sama nastawnica z jej częściami składowymi wspornikiem, śrubą, wkładkami pasowniczymi, nakrętka prowadnicy stawidła, kołem zapadkowym oraz mechanizmem blokującym koło.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
draccus
FORUMOWICZ
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Pią 14:42, 06 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Tymczasem śmignąłem sobie nastawnicę przepustnicy i po mału robi się tłoczno w kabinie.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez draccus dnia Pią 14:43, 06 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
draccus
FORUMOWICZ
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Sob 16:49, 07 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Witam
Dzięki kierowniku przejrzałem linki kilka z nich widziałem.
Korzystając z chwili wolnego czasu zrobiłem wycięcie w otulinie stojaka pod korpus nastawnicy stawidła i oto efekty
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
draccus
FORUMOWICZ
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Czw 9:58, 12 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Pora na łożysko. Na tym sporym kawałku odlewu spoczywać będzie element stokera. Poza tym w łożysku tym będą zamontowane dźwignie do wprawiania w ruch rusztowin.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adrian Wawrzyniak
FORUMOWICZ
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 2060
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Centralna Polska- Łódź Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:02, 12 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
A cóż to jest ten "stoker"??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
draccus
FORUMOWICZ
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Czw 14:12, 12 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Stoker to mechaniczny podajnik węgla.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
draccus
FORUMOWICZ
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Wto 8:48, 17 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Pora na małą aktualizację. Dorobiłem część elementów osadzonych w łożysku a mianowicie dźwignie ręczne rusztu wstrząsanego, zapadki oraz cięgła. Wykonane zostały tylko elementy rusztu które są widoczne na zewnątrz parowozu, pozostałe elementy pod stojakiem i w popielniku zostały pominięte.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
draccus
FORUMOWICZ
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/1 Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Czw 6:45, 02 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Witam
Kolejne elementy osprzętu tym razem drzwiczki paleniska
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|