Forum Forum Modelarskie Strona Główna Forum Modelarskie
www.dioramy.fora.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[R] Ty51-1 3D
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum Modelarskie Strona Główna -> Kolejnictwo
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
draccus
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:33, 09 Gru 2014    Temat postu:

Mały dodatek w postaci manometru.

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
draccus
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:58, 20 Gru 2014    Temat postu:

Turboprądnica

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Rura zasilająca prądnicę w parę oraz odprowadzająca do zakraplacza popielnika

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Trójnik rozdzielczy z zaworami trójdrogowymi

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Ten zwrócony pokrętłem w lewą stronę prowadzi do przedmuchu płomieniówek ten drugi do podgrzewania smaru.
Dałem czerwony bo się trochę to zlewało na pierwszych dwóch renderach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adrian Wawrzyniak
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 2060
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Centralna Polska- Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:12, 22 Gru 2014    Temat postu:

Czekam kiedy to coś zamienisz na rzeczywisty modelik Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek M.
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Biała Podlaska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:50, 22 Gru 2014    Temat postu:

I do tego jeszcze w H0 Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
draccus
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:15, 23 Gru 2014    Temat postu:

Manometr stojaka kotła



[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Jeszcze sporo minie zanim z tego powstanie model Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
draccus
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:36, 30 Gru 2014    Temat postu:

Witam

No udało mi się wykonać pewne przeróbki, postanowiłem powrócić do modyfikacji pewnych elementów które już wykonałem jakiś czas temu. Są to mianowicie reflektory które wymieniłem na starego typu, oraz drzwi dymnicy które wcześniej były płaskie. Pozostaje jeszcze kwestia wiatrownicy która nie wiadomo kiedy w tym egzemplarzu została zamontowana. Swój parowóz chciałem wykonać w wersji jakiej służył w MD Karsznice w latach 53-57 a wydaje mi się że wiatrownice montowano trochę później.

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
draccus
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:54, 09 Sty 2015    Temat postu:

Witam

Zrobiłem wspornik i manometry skrzyni suwakowej i hamulca.
Powoli jak to w lokomotywie atmosfera się zagęszcza i przybywa coraz to więcej osprzętu

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Z rozpędu dorobiłem też manometry stokera które zamontuje jak już się wezmę za stoker i tutaj mam
pytanie do szanownej braci modelarskiej czy ktoś posiada jakieś szczegółowe zdjęcia bądź rysunki takiego stokera stosowanego w tych parowozach

Poniżej wspomniane manometry
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
draccus
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:29, 21 Sty 2015    Temat postu:

Witam

Pora odświeżyć wątek na deskę kreślarską trafiły kolejne podzespoły osprzętu kotła
Zapraszam do oglądania.
Na pierwszy ogień zawór potrójny do zakrapiaczy rozdzielający wodę do zakrapiania dymnicy, popielnika oraz węgla. Woda trafia do zaworu od spodu przez zawór trójdrożny od pompy wodnej. W przypadku tego parowozu od obydwu inżektorów.

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Kurek probierczy

Z reguły stosuje się zestaw trzech kurków probierczych, umieszczonych na różnej wysokości , w taki sposób, że najniższy z nich znajduje się na wysokości najniższego dopuszczalnego poziomu wody w kotle. Jeśli zostanie otwarty, zawsze powinna z niego wypływać woda. Z najwyższego kurka powinna wydobywać się para natomiast ze środkowego woda lub para.

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Wodowskazy

Jak sama nazwa wskazuje urządzenie to działające na zasadzie naczyń połączonych służy do określenia ilości wody w przestrzeni kotła. Stosuje się dwa niezależne wodowskazy.Typowy wodowskaz składa się z rurki szklanej (bądź szkła Klingera umieszczonego w kadłubie) połączonej od góry z przestrzenią parową kotła a od dołu z przestrzenią wodną.Po obu stronach znajdują się kurki odcinające na wypadek zbyt dużego ciśnienia które może spowodować uszkodzenie rurki bądź szkła. Na każdym wodowskazie umieszczony jest również najniższy poziom wody.

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Zawory bezpieczeństwa systemu Popp-Coale'a

Działanie tego zaworu opiera się na zasadzie gdy parowóz stoi bez ruchu nadal wytwarzana jest w nim para i rośnie jej ciśnienie w kotle. Kocioł jak wiadomo ma swoją wytrzymałość i aby uniknąć jego uszkodzenia bądź eksplozji z pomocą przychodzą właśnie te zawory. Gdy ciśnienie wzrośnie powyżej poziomu nominalnej z góry ustalonej wartości wytrzymałości danego kotła górna cześć zaworu tzw grzybek odskakuje i uwalnia nadmiar pary.

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
draccus
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:56, 02 Lut 2015    Temat postu:

Siemanko

Ostatnio pochorowałem się i nie było jakoś weny do pracy. Podłubałem trochę przy hamulcach i dorobiłem zawory




Zawór główny maszynisty

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Zawór dodatkowy maszynisty

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ice
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 02 Lip 2012
Posty: 969
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 1:39, 10 Lut 2015    Temat postu:

No bardzo przydatny instruktaż budowy. Pewnie w przyszłości również mi się przyda przy budowie modeli. Powodzenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
draccus
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:09, 16 Lut 2015    Temat postu:

Dziś na deskę kreślarską trafił odwadniacz układu hamulcowego, który znajduje się pod budką maszynisty. Na razie sobie dynda swobodnie ale jak dorobię do niego rurki będzie widoczne to jak wszystko jest ze sobą połączone.




[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Dzięki ice mało tu parowozomaniaków i fajnie że tu ktoś zagląda Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek M.
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Biała Podlaska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:19, 17 Lut 2015    Temat postu:

Ja staram się regularnie oglądać twoje dzieło, jednak nie znam się na tym za bardzo więc trudno mi cokolwiek merytorycznego zauważyć, a takie pisanie dla pisania chyba jest bez sensu. Niemniej praca mi się bardzo podoba i jestem pod ogromnym wrażeniem co do dopracowania modelu i jego szczegółowości.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
draccus
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:57, 27 Lut 2015    Temat postu:

Wracam do układu stawideł i innych elementów w budce z tego względu że orurowanie często koliduje z różnymi elementami wystroju budki, aby uniknąć przecinania się tego wszystkiego zrobiłem nastawnicę parowozu.

Jak sama nazwa wskazuje za pomocą nastawnika można regulować zarówno kierunek ruchu parowozu do przodu lub do tyłu oraz siłę napędową co przekłada się na prędkość.
Położenie neutralne powoduje ustawienie wodzika suwaka tak że suwak nie porusza się i para nie jest podawana do tłoka. Ważnym czynnikiem w ruchu parowozu ma również ustawienie przepustnicy regulując ciśnienie pary podawanej do tłoka.

Poniżej sama nastawnica z jej częściami składowymi wspornikiem, śrubą, wkładkami pasowniczymi, nakrętka prowadnicy stawidła, kołem zapadkowym oraz mechanizmem blokującym koło.



[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
draccus
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:42, 06 Mar 2015    Temat postu:

Tymczasem śmignąłem sobie nastawnicę przepustnicy i po mału robi się tłoczno w kabinie.

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez draccus dnia Pią 14:43, 06 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
draccus
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:49, 07 Mar 2015    Temat postu:

Witam

Dzięki kierowniku przejrzałem linki kilka z nich widziałem.

Korzystając z chwili wolnego czasu zrobiłem wycięcie w otulinie stojaka pod korpus nastawnicy stawidła i oto efekty

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
draccus
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:58, 12 Mar 2015    Temat postu:

Pora na łożysko. Na tym sporym kawałku odlewu spoczywać będzie element stokera. Poza tym w łożysku tym będą zamontowane dźwignie do wprawiania w ruch rusztowin.

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adrian Wawrzyniak
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 2060
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Centralna Polska- Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:02, 12 Mar 2015    Temat postu:

A cóż to jest ten "stoker"??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
draccus
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:12, 12 Mar 2015    Temat postu:

Stoker to mechaniczny podajnik węgla.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
draccus
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:48, 17 Mar 2015    Temat postu:

Pora na małą aktualizację. Dorobiłem część elementów osadzonych w łożysku a mianowicie dźwignie ręczne rusztu wstrząsanego, zapadki oraz cięgła. Wykonane zostały tylko elementy rusztu które są widoczne na zewnątrz parowozu, pozostałe elementy pod stojakiem i w popielniku zostały pominięte.



[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
draccus
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 6:45, 02 Kwi 2015    Temat postu:

Witam

Kolejne elementy osprzętu tym razem drzwiczki paleniska



[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum Modelarskie Strona Główna -> Kolejnictwo Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 4 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin